Sjøholken Startet 14.November.2021 Link til dette innlegget Startet 14.November.2021 Jeg har fått meg jobb i Oslo (Fornebu), men bor i Bergen. Jeg skal da begynne å ukependle Siden jeg har en knallflott skøyte er håpet å seile denne, sammen med noen gamle marineveteraner til Oslo i løpet av desember (kan bli en fin tråd det også). Og bruke denne som pendlerbolig fra desember til mai. Da kan jeg fortsette å kose meg med vedlikehold etter jobb Men Sølvskjær er ikke akkurat liten, med sine 50 fot og 5,3m bredde (og ca. 50 tonn). Derfor ønsker jeg primært å unngå båser, men det å finne longside kaiplass viser seg å ikke være så enkelt. Jeg har forsøkt aker brygge marina, Christiania Roklubb (de rynket på nesen med en gang jeg nevnte at fartøyet var av tre...), Skarpsno, Frognerkilen båtforening av 1860, Oslo kulturhavn.... Virker som mange har dårlige erfaringer med trebåter, ser for så vidt den. Det er vanskelig å få dem til å forstå at Sølvskjær ikke er ett vrak som man skal være bekymret for, men heller ett fartøy som gjør seg godt Utfordringen min er at det er gjerne mange plasser som er ledig fra desember til mai, men det å komme i kontakt med de som har slik plass tilgjengelig er vrient. Så hvis noen her kjenner noen, eller veit om noen som kan ha plass til vakre Sølvskjær fra desember til mai, så gi meg gjerne en lyd Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.November.2021 Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Hør med " Kystlagene" i de områdene... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 14.November.2021 Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 https://www.nauticaschizofrenia.no https://nmsk.no Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 14.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Jeg har hørt med NMSK, og Oslo kulturhavn. Men der var det dessverre rimelig fullt Synd, for det hadde vært knall å ligget på Akershuskaia Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.November.2021 Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Jeg har litt forståelse for det med trebåter og boblehavn. Men det burde jo ikke være noe større problem om vinteren enn om sommeren når du bor i båten. Jeg synes Aker Brygge burde være stolt og glad for å kunne ha en så flott båt liggende. Det må da gå an å snakke med dem. Regner med at du har relevant forsikring. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sjøholken Svart 14.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 @NilsPils Jeg har snakket med Aker Brygge Marina ett par ganger. De ønsker ikke båter på utsiden av flytebryggene i vintersesongen.... Selv om jeg ikke ville hatt noen problem med der, jeg ligger mer utsatt der båten ligger nå Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 14.November.2021 Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Sjøholken skrev 1 time siden: Jeg har hørt med NMSK, og Oslo kulturhavn. Men der var det dessverre rimelig fullt Synd, for det hadde vært knall å ligget på Akershuskaia Nå skal vi ikke ta alle over en kam, men Kommuner og båtforeninger er nok litt skeptiske til store ( eldre ) trebåter. Det har vært en del sunkne båter hvor det ikke er penger i « dødsboet « til å fjerne vrakene når det gikk galt. Send en IM til Tom Rør her på forumet. Spør om han kan hjelpe deg. Har du sjekket i Leangbukta? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.November.2021 Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Har du prøvd Viken Kystlag også? https://www.kystlaget-viken.no/ Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøholken Svart 14.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 @Pequod Jeg har snakket med Oslo Kulturhavn, hvor MNSK og Viken har mulighet for båtplass, men de hadde ikke plass. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 14.November.2021 Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Lysaker Brygge, der RS-båtene ligger, virker ganske tom om dagen. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sjøholken Svart 14.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 @Honduras Ja, jeg har hørt rykter om dette. Men jeg er usikker på isforholdene der til vinteren, ishuden på Sølvskjær ble fjernet for mange år siden. Hvis/når isen går i elva vil det kanskje ikke være spesielt gunstig å ligge der? Jeg har heller ikke funnet ut hvem som eier kaianlegget der heller. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 15.November.2021 Link til dette innlegget Svart 15.November.2021 Hvis du ikke finner noe lengre inn så er kanskje Vollen en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.November.2021 Link til dette innlegget Svart 15.November.2021 ta kontakt med Maritim båtforening, det er den beste havna du kan komme til, skulle de ha ledig plass. https://www.maritimbatforening.no/ Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sjøholken Svart 16.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2021 Venter på feedback fra Vollen nå. Men det er rimelig fullt omtrent over alt virker det som.... Maritim var full... Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Ble det noen løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 19.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Næh... er dessverre mange som har noe imot fartøy i tre, uansett tilstand. Jeg har jo forståelse for det, da jeg ser flere i dårlig stand enn i bra stand. Aker brygge ønsker ikke noe på utsiden av kaiene sine på vinteren. Så nå venter jeg egentlig bare på tilbakemelding fra vollen marina. Litt surt, da jeg egentlig bare ønsker plass fra desember til april, da er det meste egentlig ledig.... Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Hei. Har du sjekka om du kan ligge på kadettangen/sandvika? Selve gjestehavna er jo ikke i drift i den perioden, der har ligget masse båter der henslengt tidligere, så kanskje mulig og få en avtale? Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 4.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2021 @dude ja, jeg har hørt med dem også, var lite plass. Nå ser det ut som vinteren begynner å få skikkelig tak, så blir nok ikke noe flytting av båt til Oslo området før til mars/april 2022... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 16.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2022 Tok sin tid å få båtplass, mange skulle ønske de hadde plass, men det var også endel som grein på nesen når de hørte det var en trebåt.... Og ett ja, som ble til nei hos Oksenøya, etter at de sjekket ventelista Anyway Jeløy kystlag ordnet plass ti meg nå. Så da er det bare å gjøre klar for tur 29 juni til 2 juli Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2022 Det er i mitt nærområdet, så da håper jeg å kunne komme og se på skuta en gang. Mossesundet er et område som fort kan fryse til om vinteren, bare så det er sagt. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 17.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2022 Sjøholken skrev for 23 timer siden: Så da er det bare å gjøre klar for tur 29 juni til 2 juli Husk «hentetråd» her inne Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Sjøholken Svart 19.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2022 Jepp, @VegJoh det skal jeg fikse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.