wilma Startet 17.November.2021 Del på Facebook Startet 17.November.2021 Ønsker å lettvint kunne bytte mellom landstrøm og inverter. Dere som har litt kunnskap om el installasjon, vil denne fungere? https://www.computersalg.no/i/7177047/baco-nc01gq1-omskifter-16-a-2-x-30-grå-sort-1-stk Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 Jeg begynte også på noe lignende prosjekt. Kjedelig om du glemmer å vende på brytere å kjører landstrøm i inverteren. Jeg gikk for en inverter med nettprioritering. https://provolt.no/product/prouser-inverter-12v-1000w-ren-sinus-m-nettprioritering-fjernkontroll-og-solcellelader-30a/ Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Bårdp Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 Med riktig vender er ikke det noe problemstilling. Du veder jo mellom kildene til 230V og inn på båtens nett. Venderen vill aldri kunne koble sammen nett og inverter. Men om den venderen du linker til er brukbar vet jeg ikk det var jo ikke noe datablad på den. Har hatt flere slike opplegg men har alltid benytter Vendere fra K&N. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 17.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2021 (redigert) Gikk opp for meg nå at jeg kan ha tenkt litt feil. Det jeg ønsker er en bryter med to innganger og en utgang. Slik at man kan velge hvilken kilde man bruker til båtens elsentral. Uten at landstrøm og inverter kommer i konflikt med hverandre. Som @Bårdp nevner. Redigert 17.November.2021 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 Hør med @Joerg Becker Da er du sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 Hei hei. Venderen forhindrer at fasene kommer til hverandre. Manuelle vendere er billig og sikker, og gir sikkerhet. Det du må sjekke er at den tåler strømmen som går over den. Sjekk f.eks. sikringene på båten, så har du en pekepinn. De fleste har enten 10 eller 16A sikringer, da er en vender til 16A ok. Vendere finnes med 2 eller 3 inntak, vi har med 3. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.