Jump to content

hekkmontert svinger nedgrodd med "tang og tare"

omhI

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny hekkmontert svinger og den fungerer flott. Ser fisk på bunn på 100 meter. Imidlertid begynner slingeren å bli begrodd også med blåskjell og rur ? nå etter nesten 1 år. 

Fremdeles er det lenge til vårrengjøring av båt og skrog så jeg lurer på hvor mye "tang og tare" på svinger reduserer effekten og kvaliteten på ekkoloddbilde på plotteren

Noen som vet ?

omhI skrev On 17.11.2021 at 21.44:

Har kjøpt meg ny hekkmontert svinger og den fungerer flott. Ser fisk på bunn på 100 meter. Imidlertid begynner slingeren å bli begrodd også med blåskjell og rur ? nå etter nesten 1 år. 

Fremdeles er det lenge til vårrengjøring av båt og skrog så jeg lurer på hvor mye "tang og tare" på svinger reduserer effekten og kvaliteten på ekkoloddbilde på plotteren

Noen som vet ?

Du er vel kanskje den nærmeste til å vite hvordan begroing på din svinger innvirker på kvaliteten på ekkoloddbildet på din plotter, etter som du opplyser at du monterte ny (ren) svinger for 1 år siden, og at den nå begynner å bli begrodd.

Ser du noen endring i effekten og ekkoloddbildet på plotteren?

Jeg har gjennomgående svinger, og når den blir begrodd merker jeg at det blir mer forstyrrelser på bildet ved lavere hastighet enn når svingeren er ren. Synes også effekten når det gjelder bunnvisning og fisk avtar med begrodd svinger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...