Jump to content

Garmin Etrex Vista


Jamo

Recommended Posts

Ja jeg hadde det til og begynne med. Ikke å anbefale da displayen ble vel mikroskopisk med all infoen som skulle inn på "frimerkestørrelse" display, gikk heller over til 76S. Ville vel egentlig hatt en 176C, men denne bruker for mye strøm for mitt bruk (sjø,skog,luft og vei). Synes vel best i maritim sammenheng Vistaen egner seg best til kano og kajakkturer.

Link to post
Share on other sites

Utfra test i båtmagasinet nylig og diverse diskusjon rundt dette vil jeg ikke anbefale 76s som kartplotter i båt. GPs'en 76s karer ikke å gjengi alle kartdata fra bluechart, sehttp://www.belanor.no/dllvis5.asp?id=1861

Joda jeg er klar over det, men tar jeg ikke feil er det kun fyrsektorene som ikke blir vist på 76S.Det som heller er en generaltabbe fra Garmin er at de markedsfører 76S som en maritim gps, og da burde den takle allt som ligger inne i BlueChart.http://www.garmin.com/products/gpsmap76s/

 

Håper og regner med noen fra Belanor leser dette og kommer med ei forklaring, og om de jobber for at ei programvareoppdatering av 76S skal takle dette også!!!

Link to post
Share on other sites

Både Lasse og Arne har rett.

Men det er ikke bare fyrsektorer som ikke kan vises på Vista. Ifølge Båtmagasinet er det heller ikke mulig å få frem de fleste dybder innenfor 10 meterskurven. De dybder som er avbildet på kartet med en sirkel ('obstruction') eller et kryss, kan det ikke vises den virkelig dyben for. Dermed er Etrex Vista antagelig ikke særlig aktuell med disse sjøkartene. Kanskje landkartene er bedre?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...