Jump to content

Høy vannstand i kveld og imorgen kveld


Sabeltann

Recommended Posts

Hei Alle, vil bare gi beskjed om at det er meldt om 71cm over middelvann i Stavanger nå i kveld 2100.

 

Så for oss som ikke ligger mot flytebrygger BØR en sjekke fortøyningene ca kl 2000.

 

Mye drag i sjøen hos oss. Var nede i morges 0600 og så at båten jobbet mye i fortøyningene.

Har av den grunn valgt og ha noe stramme fortøyninger idag, og slakker de litt av nå i kveld.

 

Sabeltann :diving:

Link to post
Share on other sites

Enig med Sabeltann. Var selv nede i havna nå og hadde en spasertur rundt for å se om det var noen båter som hadde tenkt seg en tur på egenhånd. Ved kombinasjonen springflo og svell er det duket for gnagesårenes aften. Det var ikke helt bra det jeg så. Men spørsmålet er skal man frelse verden eller konsentrere seg om villskuddene, som kan påføre andre skader. I en mørk aften konsentrerer jeg meg om de sistnevnte. Så folk med båter på sjøen i havgapet på vestlandet oppfordres herved å ta seg en tur og se til sine kjære farkoster. Båtfolket har nok sett etter sine alt, så løp.

Redigert av Arnstein (see edit history)

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Skikkelig springflo ja! Kom nettopp fra båten nå, og gangveiene ut til flytebryggene stod i en passende stigning fra kaien og OPP til flytebryggene! Men båten lå veldig greit så jeg kan sove godt i natt også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Var nede nå kl 2100, og som en nevte over...de som bruker båten jevnlig har vært nede og slakket/tilpasset. Så er det de som kun er nede om sommeren.

 

Så en båt(28foter ca) hvor en 14mm trosse m/gummidemper dirret som en waier når den ble presset i sjødraget... Ekkelt... demperen var strukket heelt ut og stod der!

 

Kunne ikke løsnet den trossa om jeg hadde prøvd!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...