Goddis77 Startet 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2021 Plukket av multi-coleren på motoren for å se på tilstanden og få fikset lekkasjer jeg har der pga tæring. Lokket på ene siden er skjevt og jeg er nå usikker på hva jeg bør gjøre. Har begynt å bygge opp skaden fra tæring med kjemisk metall fra Biltema og der begynner det å se bra ut. Men problemet er nå lokket. Var innom Størksen her i Bergen for å se om de kunne bøye det tilbake igjen eller noe, men de kunne ikke det sa de. De kunne lage nytt lokk, men det vill bli dyrt. Har sendt epost til Viking gjenvinning i Møre og Romsdal etter tips om muligens de har noe, men ikke fått svar derfra. Noen som har tips til hva en bør gjøre her? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Noen som vet om et selskap i Bergen som kan se på dette her? Eller om det er noen som har dette her brukt liggende? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Tips til firma i Bergen har jeg ikke, men jeg ville prøvd følgende: Grovrett i ei hydraulisk presse. Lokket ser ut til å være i bronse, så det bør gå. Bronse er som regel vesentlig mer duktilt enn messing. Men det er en fordel å lunke litt på lokket først. Kaldt metall er alltid sprøere. Så spenner du opp lokket i en dreiebenk og plandreier anleggsflaten for pakning. Kjemisk metall på kjøleren funker kanskje, men jeg ville gått for å sveise opp. Denne er vel i støpt alu? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 (redigert) Komodo skrev 3 minutter siden: Tips til firma i Bergen har jeg ikke, men jeg ville prøvd følgende: Grovrett i ei hydraulisk presse. Lokket ser ut til å være i bronse, så det bør gå. Bronse er som regel vesentlig mer duktilt enn messing. Men det er en fordel å lunke litt på lokket først. Kaldt metall er alltid sprøere. Så spenner du opp lokket i en dreiebenk og plandreier anleggsflaten for pakning. Kjemisk metall på kjøleren funker kanskje, men jeg ville gått for å sveise opp. Denne er vel i støpt alu? Vurderte å levere det inn for sveising til Radiatorservice i Stavanger. Skal ned der senere i Desember. Mulig de kan justere lokket samtidig. Kan ta en runde med de på det. Tenkte å se om jeg fikk utført dette litt snart. Har begynt å komme frost her i Bergen og jeg vil vinterkonservere motoren. Tenkte ikke på det før jeg tok av enheten. Tempen var greit da. Redigert 3.Desember.2021 av Goddis77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Ringte og snakket med Radiatorservice i Stavanger nå. De anbefalte å presse den ned igjen kald med en skrustikke eller presse av ett eller annet slag. Ta et metallrør og hule ut kantene for boltene for deretter å presse i vei. Hvor kan en skaffe et slikt rør mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Presse kaldt er i grunn det jeg foreslo også. Når jeg nevnte å lunke lokket litt er det ikke snakk om varmretting, kun løfte temperaturen 50-100 grader slik at metallet blir litt mer medgjørlig. Hvor du finner et egnet rør er ikke godt å si. Jeg ville lett i garasjen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Er ikke helt på mask og mekk i min garasje. En del treverk og slikt der, men ikke rør av slike dimensjoner. Etter at en har kjøpt seg eldre båter, så har det blitt mer og mer mekanisk arbeid. Lærer hver dag Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 4.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2021 Hei. På Facebook er det en gruppe som kalles Perkins 6354 med mer enn 600 medlemmer. Kanskje en mulighet? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 4.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2021 Martine29 skrev for 3 timer siden: Hei. På Facebook er det en gruppe som kalles Perkins 6354 med mer enn 600 medlemmer. Kanskje en mulighet? Er medlem av den vanlige Perkins gruppen på FB, men den der må jeg sjekke ut. Takker Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 7.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Var godt tips til den FB gruppen @Martine29. Mye gode tips der generelt Har levert lokket inn til et bilverksted lokalt her som har hydraulisk presse. De ser på dette her ved anledning, så da blir det spennende å se hva de får til Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Var egentlig litt skeptisk til å reg meg på FB men du verden hvor mye info man kan finne på ulike grupper og imponert over kompetansen. Gir f.. i å registrere "venner" og da slipper jeg alle disse mld om hvor flott livet er og hva den enkelte spiser til frokost. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.