Jump to content

Reparere eller kjøpe ny dieselvarmer?

Vestlandssong

Recommended Posts

Gjør som @Wallas Service foreslår. Plukk den ut, og få han til å gå over den for deg. Det blir mest sannsynlig mye billigere enn å kjøpe ny, og du får sikkerheten med at en fagmann har servet den for deg. Jeg har hatt mye plunder med vår Webasto varmer, og hadde jeg visst hvor mange timer det skulle bli med skruing på den så hadde jeg garantert byttet den ut først som sist. Men for din del så er du jo så heldig at vi har muligheten til å sende den inn til Wallas Service, som også er aktiv medlem på forumet her. Han har hjulpet utallige medlemmer med feilsøking på varmerene sine her inne. Jeg har stor tillit til at han fikser den for deg til en riktig pris. 

• 4 uker senere...
Bårdp skrev On 18.12.2021 at 17.22:

Du kan jo tømme den for sot så blir den nokk bedre. Om den har får flere små starter soter den helt ned. Når en først starter en slik varmer bør den få brenne noen timer. Vis ikke bygger den opp sot og koks. 

No er fasiten klar, og det viser seg at du fekk heilt rett. :cheers_wine: 

Det første eg gjorde var jo å rense den, bytte plugg etc. Men før eg oppdaga problema med spenningsfall, vart det mange start og stopp etter eg hadde rensa den. Så etter at strømtilførselen var fiksa og alt i teorien skulle virke, så hadde det samla seg litt ny sot. Eg opna varmeren på nytt og tørka av glødepluggen. Etter det har den gått stabilt og varma som berre det. :thumbsup:

• 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...