lgboat Startet 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Tydeligvis lagt slik en stund. Synes ikke synd på den som ikke sjekker båten sin når den ligger på vannet om vinteren. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
lgboat Svart 7.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Ligget sånn etpar uker. Kan jo være at eier ikke er istand til ettersyn; syk, død, corona strandet i utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Har du prøvd å gi beskjed til eier? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Som regel årsaker til det meste. Vært bedre å varsle enn å legge ut bilde. Vi må jo hjelpe hverandre så godt vi kan i dette vårt "kalde" samfunn.... Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 7.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Hvordan finner jeg eier da? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Ja da er eit godt spørsmål,var enklare før med registrering i Politiets registere Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 De fleste havner har oversikt over hvem som disponerer plassene. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Swingswong Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Man har ansvar for egen båt, men her bør marinaen kontakte eier. Jeg tar stort sett en tur ned å sjekker båten når det er ruskevær. Er det båter jeg ser som kalesje er blåst opp eller dårlig fortøyning fikser jeg på det. Dette derimot hadde jeg nok gått forbi…. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Jeg har ikke tall på hvor mange båter jeg har øset, fendret, fikset fortøyninger provisorisk osv. Men når jeg har sett hvordan enkelte av disse båteierne fortøyer og etterser båten sin har jeg etterhvert blitt mindre entusiastisk til å forhindre at båter synker eller blir slått i stykker mot brygga. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 8.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2021 Godt å ha båten i naust nå, -16 og snø! Skjønner ikke vitsen med å ha båten ute på vinteren om de ikke bruker den! For min del er havna ikke så bra egnet til å ha båtene ute på vinteren. Har også kalesjebåt som ikke tåler snømengden. Derfor er jeg glad båten står tørt og lunt innendørs med lagringspressening og fuktbokser Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jernbåten Svart 8.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2021 Det er mange som skulle ønske seg eget naust, hus ved sjøen med egen strandlinje. Slik er mangelvare for de fleste. I deler av Norge er det også stadig færre plasser for å sette båten på land om vinteren. Og den politiske styringen går mot stadig mer reduksjon i så måte. Det som ikke ser ut til å øke i vesentlig grad, er den generelle evnen til å passe på båten. Mange glemmer at de eier båt også i vinterhalvåret. Det er heller ikke noe nytt. I min kommunale hjemmehavn, blir eiere oppringt om det er alvorlige uregelmessigheter, slik som over. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2021 Er glad jeg har god plass i egen hage og ser båten fra egen stue. Kjøpte også den tunge presenningen fra Biltema, og den ligger tungt og stille selv i slik vind som nå på Sørlandet. I sommer hadde faktisk havna problemer med å finne eier av en båt som sank, fordi plassen var utleid og litt via via... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
lgboat Svart 9.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2021 Slippeier vil ikke ha noe med dårlig egentildekking å gjøre. Nabobåter har hatt besøk, men ingen har forbarmet seg over denne. Selv er jeg ubrukelig m vrikket kne og stokk. Håper eier innfinne seg snart. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 9.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2021 Er jo en klassiker med de båtene som ved høstens første ruskevær får presenning og stativ revet ned av vind, og så ligger sånn til april. Uten å mene så mye om akkurat denne båten er det tydelig at mange ikke er så veldig opptatt av båten sin utenfor sesong. Og det går vel også hånd i hånd med manglende evne til å feste en presenning skikkelig.... Tar som regel med meg min høye hest jeg sitter veldig fint på og måker snø av båten i boblehavna etter store snøfall og før væromslag. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 9.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2021 Regner med at forsikringen er iorden og når båten går til bunns så er det jo bare på"lyve" på seg fullt oppgjør. Men det er jo bra dokumentert her inne nå da, men sånn er samfunnet dessverre blitt. Ingen som gidder å stramme til kalesjen på denne fine båten. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 9.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2021 Jeg er så heldig at båten ligger i beskyttet hjemmehavn 50 meter fra huset vårt, og jeg kan sitte foran peisen og kikke ned på båten. Det er mange fordeler ved å ha båten liggende på sjøen gjennom vinteren, ikke minst på kostnadssiden. En annen kjekk ting er jo muligheten for å ta båten ut noen finværsdager gjennom høsten og vinteren. De er det faktisk ganske mange av. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2021 Martine29 skrev On 9.12.2021 at 17.12: men sånn er samfunnet dessverre blitt. Ingen som gidder å stramme til kalesjen på denne fine båten. Vis hele sitatet Jeg ville vært skeptisk til å tatt meg ombord i en fremmed båt og "fikset" på den måten. Varslet ville jeg gjort, og gjerne rettet litt på fortøyninger om den har slitt seg eller kanskje til og med lenset om den var i ferd med å gå ned. Men utover det synes jeg båteier bør ta litt ansvar for egen eiendom også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jernbåten Svart 10.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2021 Enig i den. Man vet ikke når velvillig hjelpsomhet går over til å påta seg følgeansvar. Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 10.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2021 Trist syn det der. Vi har to båter i havnen som har ligget på omtrent samme måte i et par år nå. Den ene ligger en bås fra meg. Begge båtene eiet av eldre mennesker som ikke er i stand til å ta vare på dem. Den ene holder på å synke og eierne er varslet flere ganger uten å gjøre noe. Ikke vil de selge eller gi bort båtene sine heller før de synker antageligvis. Men de sier se skal fikse de opp for å selge dem uten at de gjør noe som helst i den retning. Det kommer til å bli en dyr regning for eierne når båtene en gang skal hentes opp og fjernes. Det paradoksale er at de kunne hatt 100-200 000 kroner i lomma om de hadde solgt båtene sine da de forsto at de ikke kunne ha båt og bare solgt dem i tide. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 10.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2021 Ja dette blir nesten som å ha skogteiger som eier ikke har interesse av å hogge ned. Og til slutt råtner alt på rot... Enig i at man ikke skal ta seg til rette, det blir vel en form for selvtekt. Hvis du først begynner å gi villkatt mat så blir det vel faktisk ditt ansvar. Uansett, snart snur sola folkens. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.