Jump to content

Mystisk Bil.


Sabeltann

Recommended Posts

Hei,

 

Var nede i båten nå kl 2100 for og se hvor høyt vannet gikk..

På vei ned møtte jeg en gammel mørk bil (mercedes), hvor skiltene var tildekket med tøy.

Fire voksne ombord med øst europeisk utseende. Møtte de i svinge så mine phillips pærer belyste farkosten meget bra!

 

De kom opp fra en industri kai like ved båthavna........

 

Om de "bare" skal snike i bommen i Renfast eller om disse er/var ute på develskap vet jeg ikke.

 

Ringte polisen umiddelbart.

 

Så moralen er følg med.

Link to post
Share on other sites

Ingen tvil om at du gjorde det rette. For alt du vet driver de med smugling av narko eller enda verre ting og dækelskap. Og i aller verste fall er de på tur etter å stjele båter. Under slike omstendigheter er det alltid best å tipse overøvrighetsmakten. Det blir alltid notert, og ingen tips er overflødige. Heller ett for meget enn ett for lite!!

 

Selv tar jeg gjerne en ekstra runde rundt omkring havnen når jeg er der sent på kveld. Koster ingenting, og kan -- worst case -- redde mye.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Sikkert en plastbåt eier som var og kikket på trebåter :wink:

 

Neida, syns du handlet riktig her.

Det har faktisk vært noen utlendinger og kikket grundig på Fia også her om dagen.

Fikk beskjed om dette av en i havna i dag som har båt litt på bortsia.

 

I Fia er det ihvertfall ikke noe av høy verdi

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

De kom opp fra en industri kai like ved båthavna........

 

Om de "bare" skal snike i bommen i Renfast eller om disse er/var ute på develskap vet jeg ikke.

 

Ringte polisen umiddelbart.

Om de sniker i bommen blir de i allefall fotografert ganske tett her på disse kanter. Honnør til deg Sabeltann for resolutt handling. Har kansje vært nede på Båt og Fritid og kartlagt opplagsbåtene?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hvis man dekker til skiltene er man liksom igang, tenker jeg.. M.a.o. hel-suspekt, vil unngå å få registrert bilnummer pr kameraovervåking? Det er neppe for å beskytte mot vær og vind, selv på Vestlandet i disse dager.. Stå på Sabeltann!

Selv har jeg båtplass på Hovedøen (Oslo 1), med utsikt mot Operaen. Dit kommer det sjeldent ubudent besøk. Men det er ikke så greit å komme seg dit for å gjøre noe på båten heller, med elendige vinterruter.. Så til neste uke tar jeg litt advent-ferie, og flytter ut for å skru litt.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Var nede i båten nå kl 2100 for og se hvor høyt vannet gikk..

På vei ned møtte jeg en gammel mørk bil (mercedes), hvor skiltene var tildekket med tøy.

Fire voksne ombord med øst europeisk utseende. Møtte de i svinge så mine phillips pærer belyste farkosten meget bra!

 

De kom opp fra en industri kai like ved båthavna........

 

Om de "bare" skal snike i bommen i Renfast eller om disse er/var ute på develskap vet jeg ikke.

 

Ringte polisen umiddelbart.

 

Så moralen er følg med.

Fint at noen reagerer. Kom politiet, eller måtte de bli på kammeret for å fylle ut skjemaene sine?

 

Er du sikker på at de hadde "øst europeisk utseende" ? De fleste østeuropeere jeg kjenner skiller seg lite fra nordmenn og tyskere jeg kjenner. For eksempel.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Joda dette var mennesker som ikke var etnisk norske, uten at jeg trenger og begi meg inn på hvilket land jeg tror/mener de kommer ifra. Kan være alt fra polen til tyrkia!

 

Hva som skjedde videre vites ikke og er heller ikke mitt bord (det hadde vært det om mine ting el.l var i søkelyset..bann på det!)

 

 

Min jobb som borger er og si ifra til "øvrigheten" om saker som jeg som jeg mener kan være med og forebygge/oppklare f.eks et ran/innbrudd.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...