JRK Startet 15.Desember.2021 Del på Facebook Startet 15.Desember.2021 (redigert) Fant denne Swingdavit for badeplattform på Blocket i Sverige (Tilsvarenden Finn). Laget for større joller og scootere. Denne ser stabil ut og er rimeligere, enn det jeg har sett før. https://www.blocket.se/annons/goteborg/swingdavit__davert_for_rib_och_skoter_julklappstips/93751371 Her er mine observasjoner, men vil gjerne høre om noen har erfaring med denne, eller har andre tanker en meg. Denne finnes i 2 utførelser. Jeg har bare interresse av den med forlengelse for å få jolla på utsiden av badeplattformen - Alt med unntak av vinsjen er 316 syrefast - Liker det ekstra kjølfestet for jolla med stag og lås til badeplattformen. - Det virker som staget kan justeres for tilpassning til forskjellige jolle og scooter lengde. - Prisen virker lav? - Blir noen flere hull badeplattformen - Har sett bedre finish, tenker da på firkantrørene på badeplattformen, samt sveisen på låsemekanismen? - Festene består av en solid plattformgjennomføring (18mm) med mutter på undersiden, noe som er dumt om man skal fjerne greien en dag? - Noen som har tanker rundt rustfarge på syrefast kontra de hvite svingdavitene i plast? Redigert 15.Desember.2021 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 15.Desember.2021 Del på Facebook Svart 15.Desember.2021 Vet ingen ting om denne. Men hva jeg kan oppfatte av sveisingen ut fra bildene, så virker ikke kvaliteten på håndtverket særlig bra. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Desember.2021 Del på Facebook Svart 16.Desember.2021 7 hours ago, Jernbåten said: Vet ingen ting om denne. Men hva jeg kan oppfatte av sveisingen ut fra bildene, så virker ikke kvaliteten på håndtverket særlig bra. Jeg så på den sveisen jeg og! den så puslete og ufulstendig ut. Den skal ta alle kreftene på innfestninga mot plattform Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
JRK Svart 23.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2021 Hei igjen, Da har jeg vært i Gøteborg og sett på denne. Noe av det mest solide jeg har sett på markedet av daviter. Sveisene var veldig fine, og det var nok bare de lavoppløselige bildene som lurte meg. Fikk sett litt rundt i verkstedet og han har mange prosjekter på gang. Kan virke som han er stor på kundetilpassede baugspyd og bateplattformer også. Hadde et smart egenutviklet verktøy(Jig), som kunne settes rett mot baugen på båten slik at han kunne sveise alt ferdig i verkstedet. Gjorde også endel rekkereparasjoner ute i felt også. Hadde også jobbet som konstruktør i Tønsberg i 8 år, så lett og forstå. Tegner alt i Autocad , som han skriver ut 1:1 og lager mal, før han kapper og sveiser. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Desember.2021 Del på Facebook Svart 23.Desember.2021 (redigert) Davidsen ser solid ut. JRK skrev 32 minutter siden: og det var nok bare de lavoppløselige bildene som lurte meg. Da så de ikke slik ut, kaller dette kald sveis og tuppedritt, ingen flyt Forstørret for mange ganger men sveisen er fin Redigert 23.Desember.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
JRK Svart 23.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2021 Nå er ikke sveising mitt fag, så her er det andre som må uttale seg, men det jeg observerte var at sveisene på bildene ser mye mer ruglete ut, enn det de er i virkeligheten, og ganske likt det som er på min båt ellers, Mulig man blir lurt av lys og refleksjoner. Ellers så er den veldig fin den kjølstøtten med lås. Denne er laget slik at når man vipper ned båten og fører den langstreverket så smetter den i lås før girhuset på motoren går inn i kanten på badeplattformen i andre enden. (Noe som ses på noen av Youtube videone på andre svingdavitere). Dette får være nok kommentarer fra min side. Ellers tror vel folk at jeg har salgsinterresser her Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.