_Bliss_ Startet 18.Desember.2021 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2021 (redigert) Enden på styrekabel, har løsnet fra wire. Er wire presset fast slik at denne bare kan kastes? eller kan den festes igjen? Redigert 18.Desember.2021 av _Bliss_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 18.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2021 Bytt til ny.ja er presset i wire Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2021 Gå for hydraulisk, så slipper du sånne problemer, eller problemer med at dritten ruster fast Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2021 Hva er mest kostbart over tid, bytte til fullt hydraulisk system, eller bytte kabel fast hvert 4-5 år… hydraulisk er flott, men kanskje overkill hvis det er snakk om ei jolle med 30hk på. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
_Bliss_ Svart 19.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2021 Dette er til en en liten gummi jolle, så hydraulisk blir nok i aktuelt.. Er det noen som har erfaring med styrekabler fra biltema? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2021 (redigert) Honduras skrev for 3 timer siden: Hva er mest kostbart over tid, bytte til fullt hydraulisk system, eller bytte kabel fast hvert 4-5 år… hydraulisk er flott, men kanskje overkill hvis det er snakk om ei jolle med 30hk på. Får en ny baystar for 5-6000kr, neste år er det kanskje hjulet bak rattet som må byttes, så går det ett par år så er det kabel som ryker igjen, så er det kanskje ett år begge deler ryker. Tid er jo verdt litt det også, så ett litt mer kostbart bytte for å slippe og bruke mer tid eller penger på problemet 3990 for og aldri ha problemer med at det ruster fast, fryser fast i fett om vinteren, slitasje på hjulet bak rattet, så er det like lett å styre uansett tilting, god feedback, man kan slippe rattet noen sekunder uten at båten svinger. https://www.eurofritid.no/baatutstyr/styring-og-kontrollutstyr/hydraulisk-styring/hydraulisk-styring-komplett-inntil-90-hk-nordflex?dpid=7333&gclid=Cj0KCQiAzfuNBhCGARIsAD1nu--KAcATBvmt1lDWzVPA-Utns2F5uWqpFzQupylO1325dbDUpwR2hE4aAl8mEALw_wcB Redigert 19.Desember.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 Honduras skrev On 19.12.2021 at 12.35: Hva er mest kostbart over tid, bytte til fullt hydraulisk system, eller bytte kabel fast hvert 4-5 år… Er det vanlig å bytte så ofte? Min er original fra båten var ny i 1995, og fungerer fortsatt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 9 minutes ago, index said: Er det vanlig å bytte så ofte? Min er original fra båten var ny i 1995, og fungerer fortsatt... Kjøpte splitter ny motot til sønnen. etter 2 sessonger var kabel helt fast. Lagret innendørs om vinteren i varmt lokale! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Muren Motorsport Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 Sikkert blitt dårligere kvalitet på slike ting óg. Jeg hadde en fra 85. Garantert den originale. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 Virker nesten som det er forbruksvare. Vet om folk som kjøper deler til de hvert-hverandre år. Må knote med det i flere timer hver gang også. Sparer seg til fant da :/ Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 Min vaier har vart 40 år,men det er innvendig i båt. Da ligger den jo tørt og fint.Aldri hatt problemer heller . Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 -morten- skrev for 6 timer siden: Kjøpte splitter ny motot til sønnen. etter 2 sessonger var kabel helt fast. Lagret innendørs om vinteren i varmt lokale! Sikkert varmen som gjør det da?! Min har ligget på sjøen året rundt siden slutten av nittitallet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
snekkerbod Svart 20.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2021 Det beste jeg gjorde for båten min i år var å ta en halvmeter litt kraftig 9mm slange. Monterte en bilventil i den ene enden, fylte opp med litt hydraulikkolje og tredde denne over kontrollkablene (gass og gear) og festet med to slangeklemmer. Satt på trykkluft og presset hydraulikkolje gjennom kabelhylse og wire til det piplet ut i andre enden. Alt glir som "smør" etter denne operasjonen. Funker garantert bra på styrekabel også og vil tro at ikke vil være noe annet vedlikeholdsbehov på disse kablene neste 10 år hvor jeg kanskje på nytt må gjenta operasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 21.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2021 Ofte setter styringen seg i tiltrøret pga rust i røret. På Muslingen har jeg Seastar 4,2 non feedback(nfb). Fungerer utmerket. Hydraulisk er jo bra, men har flere ganger opplevd lekkasjer. Og ryker en slange under fart, blir det skummelt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.