Jump to content

Herding av Tec7 - kan jeg bruke båten nå?

Mastiff

Recommended Posts

I går ettermiddag fikk jeg ferdig "MacGyver"-frontruta mi. Den gamle av pleksiglass (lexan, plexi, akryl, jeg vet ikke forskjellen på disse greiene), som er spesialformet og går rundt styrehuset, var nesten ugjennomsiktig etter 8 års bruk, med masse riper og misfarging av sola. Så jeg sagde ut et passe hull i den og monterte på en rute i herdet glass av den typen som brukes til glasrekkverk. Det tåler også vindusvisker, noe som er en stor fordel ved regnvær og mye sprut. På baksiden av ruta er det festet E-profil tetningslister, og så skrudde jeg den med fast klemmer av den typen som glassrekkverkene festes med, der jeg bare brukte den ene delen av klemma, og lot tetningslista være istedenfor den andre, klemt mot den gamle pleksiglassen på styrehuset. Til slutt fuget jeg med Tec7 mellom ruta og pleksiglasset. Men det skjedde i 7-8 grader, og i natt har det vært rundt 5 grader. Jeg vet jo at Tec7 ikke herder når det er under 5 grader og veldig sakte når det er ned mot 5. Men det er skinn på fugen. Kan jeg bare bruke båten, og så herder den etter hvert når det blir varmere i været? Den er jo uansett tett på grunn av tetningslista, og med de klemmene som holder tetningslista inn mot styrehuset kan jeg ikke tenke meg at den vil flytte seg en millimeter. Vil bevegelsene når jeg kjører ødelegge noe av vedheften, eller går dette bra?

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.  Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.  Ingen beskrivelse er tilgjengelig. Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Hvis ruta er helt fysisk låst hadde jeg ikke vært betenkelig med å bruke båten. Men det går jo kanskje an å være litt forsiktig i starten?

Mastiff skrev 22 minutter siden:

Den gamle av pleksiglass (lexan, plexi, akryl, jeg vet ikke forskjellen på disse greiene),

Plexi er et handelsnavn for en akryl-kvalitet. Akryl er navnet på plasten. Likedan med Lexan. Det er et handelsnavn for polycarbonat (pc). Plastens tekniske navn er altså polycarbonat. Begge er i gruppen termoplaster. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...