Batty Startet 19.Desember.2021 Del på Facebook Startet 19.Desember.2021 Hei! Jeg skal bytte simringer og lager på en VP aqad 31a. Sliter med å få løs rørene som går inn og ut av pumpa. Har løsnet selve branketten etc. Men aner ikke hvordan de rørene er festet. Finner ingen klemmer etc. Er det noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Desember.2021 Del på Facebook Svart 19.Desember.2021 Bilder sier mer enn tusen ord Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Desember.2021 Del på Facebook Svart 20.Desember.2021 Lazyjack skrev for 9 timer siden: Bilder sier mer enn tusen ord Enig, På andre motorer jeg har hvert borti er det slange med slangeklemmer inn og ut av pumpa Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gullfisk Svart 20.Desember.2021 Del på Facebook Svart 20.Desember.2021 Volvo har ofte bare en o-ring rundt kobberrøret inn på pumpa, forsåvidt på kjølere også. Kan være irret godt fast, men kan også være festet med en klo under en krave på røret. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Desember.2021 Del på Facebook Svart 20.Desember.2021 Jeg ville begynt med å velge en overskrift iht. forumsreglene, deretter ville jeg lagt inn noen gode bilder. Da får du gode råd (fritt etter reveenka ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Batty Svart 20.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2021 Jo, takk. Er rimelig fersk på dette forumet, og forum generelt. Men jeg takker for tips generelt. Jeg er litt fersk i gamet og bruker ufattelig lang tid på en jobb som mange sikkert fikser på 20 min. Ufattelig frustrerende. Men tror jeg skal få løsnet det no. Takk for hjelpen 👍 skal ta noen bilder om jeg ikke får det løs. Slik at det er lettere å dytte i rett retning. Sitér dette innlegget Link to post
Batty Svart 21.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Her er noen bilder som kanskje gir mening. Det er røret inn til den svarte koppen der filteret sitter jeg ikke får av. Samt noen bilder fra instruksjonsboka. Hva kan dette røret være festet med, og hvordan løsner jeg dette? Noen som vet hvordan dette er festet? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 De bildene der var alt for dårlige til å fortelle meg noe. Men ut fra eksplosjonstegningen skal du skru ut skruene 29 og 14, da kan du trekke ut låseskivene 13 og 28. Da er rørene løse og du kan trekke dem ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bellil Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Det er mange her som har startet som deg @batty, inkludert meg selv. Har fått mye hjelp til mine KAD32 deriblant for rep av sjøvannspumpe. Ikke alltid enkelt å lage gode overskrifter som er korte og dekkende, men din ble nok litt vel enkel. Vet ikke om din motor er helt tilsvarende KAD32, men slik byttet jeg i hvert fall Lykke til. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Gullfisk Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Om du har braketten, er det som Komodo sier. Resten skal bare være o-ring som tetter. Kan være at noen før deg har brukt sika/tec-7, at det er derfor det sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Batty Svart 30.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2022 Takk for tips!!! Skal begynne på igjen nå. Eg sliter mest med å løsne rørene som går inn i filterkoppen. De sitter som bare det. Kanskje ikke så rart på en 30 år gammel motor etc. Tar med en varmepistol. Det pleier å hjelpe. Og takk for tips til selve jobben med å bytte lagrene også. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.Januar.2022 Del på Facebook Svart 30.Januar.2022 Bare å rigle til det løsner. Sitter sikkert fast i salt og irr. Hjelper sikkert litt på og spraye på 5/56 eller lignende også. Blir det ødelagt, så kjøp nytt i stedet for å fikse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.