Scalare Startet 21.Desember.2021 Del på Facebook Startet 21.Desember.2021 Jeg har prøvd å finne ut av hvilken brenner jeg har og vurderer en totaloverhaling for å se om det er noe liv i den. Den har ikke vært i bruk på flere år ifølge min far som eide båten til jeg overtok den i sommer. De gangene han prøvde den gikk den i ca en halvtime før sikringen gikk. Jeg har prøvd å google litt hvilken type dette er og for å se om jeg kunne finne en vedlikeholdsmanual eller om det finnes noe repsett, men har ikke funnet noe. Er det noen som ser hvilken type dette er og om det er noe håp om at denne skal tjenestegjøre igjen? Har den evt noe salgsverdi? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Står sikkert type på skiltet,men den er nok fra tidleg 80 talet,har sikkert gjort sitt den der Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 21.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Båten er fra 1980, og har en mistanke om at denne er like gammel. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Sjelden å sjå slike som virkar i dag,kjøp ein ny,mindre støy,mindre strøm forbruk og meir effekt Sitér dette innlegget Link to post
Huth Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Det er nok en X2/1. 2Kw og mener den trekker ganske mye strøm i forhold til effekten. Men alltid gøy å fikse gamle ting selv om verdien nok uansett er begrenset. Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 21.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Vi får se om vi bruker båten nok til å forsvar en slik investering. Det trenger sikkert ikke bli dyrt, f.eks med kinavarmer, men jeg har mye jeg ønsker å gjøre i båten og har et veldig begrenset budsjett. Det er også begrenset hvor mye vi bruker båten når det er behov for en varmer. Dessuten liker jeg å få liv i gamle ting🙂 Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 21.Desember.2021 Del på Facebook Svart 21.Desember.2021 Støtter at det er en X2 fra tidlig/ midten av 80 tallet. Ingen vits i å bruke tid eller energi på å fikse den. Den ser forøvrig ganske «satt» ut. Har kastet to av dem fra tidligere båter, og da snakker vi 20 år siden… Koster litt å putte inn en ny, men sesongen utvider seg fra fine sommermåneder til helårsbruk med en god varmer. Kinavarmer snakkes det blandet om, Planar har gode varmere til fornuftige prisen, og i toppsjiktet har du Eber/Webasto/Wallas osv. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Desember.2021 Del på Facebook Svart 22.Desember.2021 Jeg har også en X2 liggende i kjelleren, som jeg en gang tenkte på å gi en gjennomgang. Men jeg fant ut at jeg egentlig ikke har behov for den, jeg har Wallas kok med viftetopp og den dekker mitt lille varmebehov helt greit. Om du føler behov for varme er det nok bedre anvendte penger å bestille seg en kineser enn å prøve å få liv i denne gamle skøyeren fra 70 tallet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 22.Desember.2021 Del på Facebook Svart 22.Desember.2021 (redigert) Scalare skrev for 22 timer siden: Er det noen som ser hvilken type dette er og om det er noe håp om at denne skal tjenestegjøre igjen? Har den evt noe salgsverdi? Som sakt over, det står øverst på skiltet, den trenger sikkert bare og gå over alle kontakter og mulig ny glødeplugg og veldig god strømforsyning . her er en DL4 L fra 1977 rene byggtørkeren Er det magnet ventil på luftinntaket sp sjekk at den den virker , ellers er den vrien å starte. skal ha lite luft ved oppstart. Redigert 22.Desember.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Scalare Svart 22.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2021 Roger jo skrev 43 minutter siden: Som sakt over, det står øverst på skiltet, den trenger sikkert bare og gå over alle kontakter og mulig ny glødeplugg og veldig god strømforsyning . Øverste del av skiltet var borte, derfor spurte jeg forumet om råd. Takk for tips. Jeg kommer til å skru på den uansett, er jo gøy å se hvordan de er satt sammen. Får jeg liv i den er det en bonus. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Desember.2021 Del på Facebook Svart 22.Desember.2021 (redigert) Gogla X2 flere på Youtube årstallet står nederst Utrolig hva en finner på Baatplassen Redigert 22.Desember.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.