Ask Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 SV Nasja skrev On 15.4.2022 at 18.31: Nye dieseltanker montert. Noen nye slanger nå så er alt klart 👍 Har også funnet plassering til varmtvannsberederen. Blir rett foran dieseltanker, i motorrommet. Er dieseltankane i motorrommet? Det er kanskje ikkje det beste med tanke på kjøling? Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 16.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2022 Ask skrev for 1 time siden: Er dieseltankane i motorrommet? Det er kanskje ikkje det beste med tanke på kjøling? Ja, dem er i motorrommet, men det er nok ingen fare for høy temp der. Motorrommet går fra trappa ned i båten og helt tilbake til akterspeilet. Jeg var der nede i høst når vi hadde gått 2 timer for motor og jeg reagerte ikke på at det var varmt der. Det er også den eneste plassen å sette tankene uten at det går utover stuerom. Dieseltanken sitter her originalt. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 16.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2022 Fyrlykten skrev for 4 timer siden: Dere er flinke, gleder meg til fortsettelsen 👍 Tusen takk for det 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 18.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2022 Noe har blitt gjort i påsken Pusset ned veggene på badet og er straks klar for lakk. Har fått lagt opp en god del av kaldt/varmtvann slanger. Gikk tom for slanger så mere må handles inn. Det elektriske nærmer seg veldig ferdig. Noe småtteri igjen. Dårlig med bilder her. Jeg trenger også noen deler til masten. Spreder og litt diverse. Noen som vet om det er å skaffe deler til gamle Francespar? Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 23.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2022 Nå er det elektriske så og si ferdig 😀 Noe stripsing igjen og litt av 220v så er det klart 😊 Nesten ferdig med å legge opp vannslanger, mangler 4 meter blå slange og 2 t-stykker 😊 Har begynt med nytt gulv til badet siden det gamle var råttent og bøyde seg litt vel mye ved belastning 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 27.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2022 Ny bestilling ankommet i dag Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 30.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2022 Påbegynt montering av skroggjennomføringene 😊 Satt i gang han far med sliping av skrog 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2022 Gjort litt småtteri i dag. Slipt vekk det som var sprekt og løst på roret. Her er nok beste løsning et nytt ror, men det blir lappet sammen i år og tatt av neste år. Pusset nesten ferdig veggene på badet. Demontert alle kabelgjennomføringene ved masten, rengjort, tettet og montert. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 8.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2022 STØPEDAG 😀😀 Har støpt igjen 3 skroggjennomføringer som ikke skal brukes lenger. Det skal et par lag til på disse på utsiden, men kan ikke legge for mange lag på en gang. Støpt der det hadde sprekt på roret. Dette blir en midlertidig rep siden roret skal av og bygges nytt senere. En plate som skal støpes inn og gulvet til badet har fått litt epoxy på undersiden for vanntetting. Ett skritt nærmere sjøsetting, bare noen kilometer igjen 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 28.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2022 Litt småplukk hjemme i dag 😊 Slipet taklister. Fra mørkbeiset til mahogny 😀 Første strøket lakk Forsøkt å beise teakfarge. Dette er det nærmeste jeg har kommet av de jeg har prøvd. Første strøket med lakk. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 29.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2022 (redigert) Litt småfiks i båten i dag 😊 Støping av 2 sprekker etter en gammel grunnstøting. Ca 2 cm ut fra kjølen. Ingen synlige sprekker på innsiden. Slipet ned til sprekk er borte, slipet skrått ut og støpt ned epoxy. Videre bygging i morgen når disse 3 lagene har herdet. Mattet på innsiden og støpt 4 lag vevd duk og epoxy. Egentlig unødvendig, men sover litt bedre om natten 😂 Påbegynt innstiling av plate over dørk. Denne har vært fjernet av tidligere eier på grunn av råte. Grunnen til råte er funnet og skal utbedres. Siden epoxy bruker litt tid på å herde så fikk jeg begynt med det elektriske ved batteriene. Og lakket enda et strøk på baderomsgulvet og en dekkplate. Redigert 29.Mai.2022 av SV Nasja (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
dvil Svart 3.Juni.2022 Del på Facebook Svart 3.Juni.2022 Hei, Alltid moro å lese om slike prosjekter. Dette blir bra! Du spurte om deler til Francespar. Har det løst seg? Jeg har Isomat rigg og har kjøpt en god del deler hos Rigrite. Har bare positivt å si om dem. Informativ nettside: www.rigrite.com Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 3.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2022 dvil skrev for 5 timer siden: Hei, Alltid moro å lese om slike prosjekter. Dette blir bra! Du spurte om deler til Francespar. Har det løst seg? Jeg har Isomat rigg og har kjøpt en god del deler hos Rigrite. Har bare positivt å si om dem. Informativ nettside: www.rigrite.com Hei. Takk for tilbakemelding 😊 Rigrite har jeg vært innom, og dem har ikke denne sprederen, men har en annen type jeg kan bruke med nye føtter. Da må jeg bytte minst 2. Mulig jeg forhører meg om det går ann å sveise. Det er en sprekk langsgående på den. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 4.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2022 Gjort litt mer med det elektriske ved forbruksbatteriene. Koblet opp Victron systemet og koblet opp på VRM 😀 Har smått begynt med tilpassing og montering av interiør 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 12.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2022 Mange jern i ilden må til om båten skal på vannet denne måneden. Tilpassing av "ny" septiktank. Utgangspunktet var 106 liter, så blir vel rundt 90 ferdig. Har også fått grunnet 3 strøk med epoxy der det trengtes og der jeg har støpt. Klart for bunnstoff 👍 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 19.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2022 Nå nærmer det seg veldig sjøsetting 😀 Ferdig stoffet Nyt dieselfilter og slanger er montert Det elektriske på forbruk og motor er ferdig Sprayhooden er montert Skuffer og skap er på plass. Jeg mangler 2 sånne biter i gulvet. Skrik ut om noen har liggende 😊 Ligger ganske alene på plassen her 😂 En uke til så håper vi den ligger på vannet 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
hansa82 Svart 22.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2022 Hvordan gikk det? Kom du deg på vannet? :) Ser du gikk for flatstift-sikringer og separate brytere. Noe grunn til det, annet enn pris? Standarden er jo tydeligvis kombinerte automatsikringer/brytere. Skal bygge nytt el.nett selv, så vurderer om ett panel til 10-15k virkelig er nødvendig... Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 23.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2022 hansa82 skrev for 11 timer siden: Hvordan gikk det? Kom du deg på vannet? :) Ser du gikk for flatstift-sikringer og separate brytere. Noe grunn til det, annet enn pris? Standarden er jo tydeligvis kombinerte automatsikringer/brytere. Skal bygge nytt el.nett selv, så vurderer om ett panel til 10-15k virkelig er nødvendig... Vi kom oss på vannet 😊 Jeg ville ha et så rent utseende på bryterpanelet som mulig. Om dette ble noe billigere enn ferdig panel med brytere/sikringer er jeg ikke sikker på. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 10.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2023 Har helt glemt å oppdatere noe her. Har stadig noen prosjekter med båten. Nå prøver jeg å lage en navpod Laget selve "boksen" av divinycell. Mettet med 2 strøk epoxyresin. De første lagene med epoxy og matte er lagt. Spent på åssen dette blir, men så dyre som disse er å kjøpe så er det verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Man skal alltid ha noe å gjøre når man har båt 😂 Mistet styringen på båten i går og er klare for avreise igjen i dag 👍😊 Trinsene til wirene under pidestallen var helt løse og wire hoppet av. Opprustet brakett. Hvem kom på ideen med svartstål i en båt?? Fikk laget en ny plate (muligens midlertidig) så vi kan starte ferien 👍 God sommer til dere alle 😀😀 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Fantino Svart 24.Juli.2023 Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Første gang jeg kom over denne tråden. Imponerende kunnskap og framdrift må jeg si. Hvordan gikk det med navpod? Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2023 Fantino skrev 23 minutter siden: Første gang jeg kom over denne tråden. Imponerende kunnskap og framdrift må jeg si. Hvordan gikk det med navpod? Tusen takk for det 😊 Navpoden er et lite sånn innimellom-når-jeg-har-tid prosjekt. Har ikke gjort stort mer enn det du ser på bildene over her, bare pusset litt 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 6.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2023 Gjort litt småtteri i dag 😊 Laget trinn til å fremme på pullpit og plate til å ha lanterne på. Lakkert med epoxy 😊 Selvfølgelig laget i heltre teak. Har også lappet litt på gummijolla og den oppblåsbare dørken. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 10.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2023 Det har vært lite fremgang med seilbåten i det siste.. MEN, har kjøpt et lite prosjekt ved siden av 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.