Enes25_1987 Startet 26.Desember.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2021 Hei Lurte på om noen har vært borti å koble opp en Raymarine Element 7HV kartplotter, og lurte på om noen har erfaring med å få motordata fra eldre motorer (Ford Sabb 54hk, F4 144GR). Vil også ha meg ekkolodd så hvilke transducer trenger jeg? Og hva trenger jeg eventuelt for å få motor til å kommunisere med plotteren? Alt av tips tas i mot med stor takk! :) Link to post
Cerberus Svart 26.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2021 Motoren kommuniserer ingenting. Men du får boks som kan kobles opp istedenfor instrumenter du har idag som konverterer til nmea 2000 elns Link to post
Enes25_1987 Svart 26.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2021 Takk for svar :) Vet du hva denne boksen heter og eventuelt hvor jeg får tak i denne? :) Link to post
Swingswong Svart 27.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2021 Om motorstyring støtter det kan du bruke en gateway. https://seatronic.no/elektronikk/kartplotter/tilbehor-kartplottere/sensorer Link to post
Bisse Svart 27.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2021 Hei. Jeg holder på med det samme prosjektet på samme plotter. Jeg har kjøpt denne. Jeg har Volvo Penta tamd 71. Her kobles signalet fra analoge givere og inn i denne boksen, som igjen du setter i nmea 2000 nettverket ditt. De gamle instrumentene kan ikke stå parrallelt med denne boksen, så det jeg gjør er å sette inn releer som jeg styrer med en bryter for å velge imellom de gamle instrumentene og de nye. Har også lastet ned en app dette skal settes trådløst mot iPad og kablet mot Raymarine. Du kan gjerne ringe meg 95881142. Hilsen Ole Martin Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Cerberus Svart 27.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2021 (redigert) Kan ikkje kalibreres den boksen der opp mot giverne? actisense emu-1 ser til å være veien å gå. Men billig bli det ikkje? Redigert 27.Desember.2021 av Cerberus (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn