458PARADIS Startet 28.Desember.2021 Del på Facebook Startet 28.Desember.2021 Jeg har kjøpt en VP2040 som har stått noen år. Den er tung å få igang. Har koplet opp 100Ah + 68Ah batterier. Satt på en matepumpe fra tanken. Luftet frem til dysene. Men det ser ut som det kommer litt mindre diesel frem til dyse 2 og 3. Sett fra injektorpumpen. Lurer litt på om det kan være noe sprekk i slangene som kan gi falsk luft etter filteret. Eller rundt matepumpen. At det er noe sprekk i slanger her. Se Video. Ser et som jeg har tak i 2 av 3 sylindre. Brukte silikonspray. Ledningen med startbryter smelta. Må sette på et rele. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 28.Desember.2021 Del på Facebook Svart 28.Desember.2021 (redigert) Fungerer glødinga? Har ein 2030. Han er håpløs å starte utan å bli gløda. Redigert 28.Desember.2021 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 28.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2021 Troe det er lekk på dieselreturen som er årsaken til at sylinder 2 og 3 ikke får godt trykk. Kan det loddes? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Desember.2021 Del på Facebook Svart 28.Desember.2021 Det kan nok slagloddes. Men det er neppe årsaken til dårlig trykk. Dieselpumpen bør nok overhales. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Langedahl Svart 28.Desember.2021 Del på Facebook Svart 28.Desember.2021 Jeg regner med at du har luftet dysene mens du kjører på starteren? Og at glødingen virker. Hvorfor har du ekstra fødepumpe? Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 28.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2021 Når jeg lufter dysene, lekker det mye ut i dieselreturen. Det kommer lite ut i dieseldysene, men litt. Mest i dyse 1. Bruker uorginal fødepumpe for å løfte diesel opp fra dunken. Det gjør det også mye enklere å lufte frem til dysene. Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 28.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2021 Lekker her: Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 29.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2021 Har demontert og pussa litt med sandpapir. Ser ut som messing. Hvordan lodde dette her? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Stokstad Svart 31.Desember.2021 Del på Facebook Svart 31.Desember.2021 Har loddet med tinn. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Desember.2021 Del på Facebook Svart 31.Desember.2021 Dieselreturen har ingenting med startproblemer eller hvor mye som kommer frem til dysene å gjøre. Desverre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arne2 Svart 1.Januar.2022 Del på Facebook Svart 1.Januar.2022 (redigert) Har en MD2030 og en VP2003 (Generasjonen før.) MD2030 har jeg aldri hadt startproblemer med, men det har jeg der i mot hatt i rikelig monn (periodevis) med VP2003'en. Det som sies at man aldri skal gjøre, men som jeg faktisk har gjort mange ganger, det er å bruke biltemas startgass. Når man gir en god sprut så får man start for en liten periode, enten det finnes diesel eller ikke. Da før man jo noen gode omdreininger på startgassen "for å komme i gang". Tror det eneste som da behøves er tilstrekkelig kompresjon. For mitt vedkommende så har jeg til tider ikke hatt noe valg med den ene motoren. Enten så var det å bruke startgass eller å ta den ut av båten. Har egentlig ikke merket noen ulemper, så langt, tror jeg. MD2040 har vel ellers glødeplugger og man bør vel være sikker på at de får strøm og at de gløder. Redigert 1.Januar.2022 av Arne2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 2.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2022 (redigert) Har bestilt 3nye glødeplugger. To virker, men en fiste ut etter å ha testet den. Skal montere opp ny dieselslange fra tank. Mulig falsk luft noen steder. Tror også at den kan dra falsk luft via dieselreturen, for den er koplet til inntaket. Så lenge det er falltank, burde det være overtrykk på injektorpumpen. Men det kan også være noe med selve injektorpumpen. Redigert 2.Januar.2022 av 458PARADIS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.