krl Startet 15.November.2005 Del på Facebook Startet 15.November.2005 På eldre VP-drev er opphengs-gaflene utsatt for noe tæring . Nyere drev (DP-E)har original-montert sink her for å unngå dette problemet. Har noen drev med ekstra sink, originalt eller ettermontert, som kan forklare hvordan disse er montert? Da drevet mitt (DP-A fra -90) har antydning til tæring ønsker jeg å stoppe dette, og ekstra sink er vel den beste løsningen... Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 15.November.2005 Del på Facebook Svart 15.November.2005 Dette stemmer, VP forhandleren har ekstra zink for å montere på opphegsgaffelen på gammelt 290 drev. Dette er formet som en trekant, og monteres i hjørnet på ene siden på opphengsgaffelens flate. Du må borre ett lite hull og skru fast med syrefast skrue og mutter, pass på så det blir god kontakt. Hadde selv en tæret opphengsgaffel av gammel type, etter at "bakke haken" sviktet endte det opp med at drevet kilte seg og gaffelen sprakk. Ny gaffel koster ca kr 7-8000,- og jeg betalte noen tusen i tilegg for å få den skiftet når jeg demonterte drevet selv. Verkstedet monterte zinken på den nye gaffelen. Tæring på gaffelen skydes dårlig kontakt til annen zink, og noen har løst dette med en jordingsledning (NB Må være fustfritt stål) fra ene skrua på slangestussen på gaffel til en av skruene som fester gear wiren på gearhuset. En slik ledning får du kjøpt fra Mercruiser forhandler. :-) Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 15.November.2005 Del på Facebook Svart 15.November.2005 Hei. Hadde også en slik sink på begge min DP- E drev. Skiftet ett drev i fjor pga havari og på det nye er det ikke sink. Kan heller ikke se att sinken tæres bort på det som har. Har ikke byttet det på de 3 sesonger jeg har hatt båten. De andre derimot... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.