Jump to content

Bytte thrustlager på propellaksel

Dione2

Recommended Posts

10 minutes ago, Hulda said:

Nye lagre koster kr. 720/stk. Selges ikke uten medfølgende tekniker. 

Det blir ny maskin.

Bytta børster på en maskin en gang. Mekanikeren sa at hadde dette vært en billigmaskin hadde han ikke bytta for meg, nen maskina gikk i mange år etter det.  Jeg kjøper bare kvalitetsprodukter av hvitevarer og elektro artikkler. og bestandig klasse A

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Ja, se der ja. Får man nye lager til en hundrelapp kan det jo være greit, men min erfaring med vaskemaskiner er at når man først bytter noe, går det aldri lang tid før neste del rakler i fra hverandre. Kan også være lurt å sjekke Finn.no. Mye bra blir dumpet til lav pris pga. folk som flytter sammen etc. Har gjort noen greie kjøp på det. 

Her er det kulelagre som er smeltet inn i større holder av plast. I tillegg kommer tetninger, det er defekte tetninger som er grunnen til at lagrene ryker. Så da er det et par tusen kroner i deler. Disse delene blir ikke solgt til privatpersoner, i hht AEG. Så da må det en tekniker inn for å bytte dem. Og maskinen er 9 år gammel. Om ett år blir trolig muligheten for deler svært begrenset. Om jeg kjøper en ny maskin, kommer profesjonell selger hjem til meg, ned en 70 meter lang trapp, og videre bortover en grusgang med ny maskin. Og tar med seg det gamle vraket, inkludert emballasjen til den nye, det hele til en pris av mellom 5- og 600 kroner. Det er verdt hver enda krone. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...