Jump to content

diesel Stavanger-Sarpsborg


jdahl

Recommended Posts

Hei, en kamerat av meg har kjøpt en Sun 33 i Stavanger, og skal kjøre den hjem førstkommende helg, og mitt spørsmål er , er det mange plasser, strekning Stavanger- Sarpsborg som har åpent i helgene nå, så han får fylt diesel.

Han fyller jo full tank i Stavanger og kjører hele lørdag, vet jo ikke hvor langt han kommer, er jo været som bestemmer det,

er det noen fine plasser og overnatta og som har diesel samtidig hadde jo vært fint.

:cool:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvor stor tank du har men du har ca 4 timers kjøring i 25 knop til Farsund, Når jeg kjører så går jeg fra Stavanger til Flekkerøy utenfor Kr.sand. På utsiden der er det forholdsvis rimelig sted å fylle. Husker ikke navnet i farten, kan sjekke det opp om ingen andre her vet det. Da burde du kanskje komme hjem etter det. Får håpe att været blir litt bedre da. Jæren, Lista og lindesnes kan være tøft.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvor stor tank du har men du har ca 4 timers kjøring i 25 knop til Farsund, Når jeg kjører så går jeg fra Stavanger til Flekkerøy utenfor Kr.sand. På utsiden der er det forholdsvis rimelig sted å fylle. Husker ikke navnet i farten, kan sjekke det opp om ingen andre her vet det. Da burde du kanskje komme hjem etter det. Får håpe att været blir litt bedre da. Jæren, Lista og lindesnes kan være tøft.

 

Det er Shell på Skålevik, det. Billigst i Kristiansand. Ring 90669192 / 93042594 så er de der når du kommer.

Du finner dem her:

 

 

Bilde

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ikke letteste plassen og gå in for og få litt D. på tankene.

Spesiellt når man ikke er kjent.

Gå heller in til Søgne. antar de har åpent året rundt.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

I tillegg til Flekkerøy, som ikke er vanskelig å gå inn til dersom man leser kart og vet hva man holder på med, er det veldig fint å gå inn til Egersund for å få seg en pause dersom det ruller litt. Her kan også Diesel fylles. Husker ikke navnet på marinaen, men Tror ikke du klarer å kjøre forbi uten å se den.

Svein H

Link to post
Share on other sites

Stemmer det, det var denne helgen de skulle dra. Du verden å heldige de er, bedre vær går det enkelt og greit ikke å få !!!!

 

Håper turen går greit, og ingen problemer oppstår..........

 

så sant så sant ....skulle gjerne vært med på speilblankt hav på den turen :yesnod:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei fikk en sørgelig melding fra båt gutta, motortrøbbel.

fikk ulyd i motor en kad 44, slakket ned og da stoppet motor, kom røk og damp ut av motor rommet, ingen synlige lekkasjer fra slanger eller noe annet.

 

Blir nå i skrivende stund slept til Arendal av rednings skøyta.

 

HVEM BØR DE KONTAKTE I ARENDAL SOM ER FLINKE MED VOLOPENTA!!!!!!!!! :headbang:

lager et nytt innlegg også på dette!

Redigert av jdahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...