MY Oleanna Startet 5.Januar.2022 Del på Facebook Startet 5.Januar.2022 Har fått en lekkasje på innsiden av impellerhuset. Det pare drypper jevnt inn når bunnventilen står åpen. Ser for meg at det er noen form for pakning/lager som impellerakselen løper igjennom som må byttes. Har tatt ut impelleren, og forsøker å dra selve impellerhuset ut fra akselen, men det går bare ca 5mm ut før det er stopp. Er det noen form for låsesplint eller noe som jeg ikke har oppdaget? Eller tenker jeg helt feil ad. hvordan dette må være satt sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 5.Januar.2022 Del på Facebook Svart 5.Januar.2022 er det tannhjul på baksiden kanskje? da må du isåfall ut med hele pumpa. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
NilsPils Svart 6.Januar.2022 Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 (redigert) Dette er en klassiker. Simmering som må skiftes. Vanligvis er da lageret på vannsiden også gåent. Du må nok ta hele pumpa ut. Delene koster lite og jobben er ikke spesielt vanskelig hvis du har tilgang til litt verktøy og gjerne en skrustikke. Det er flere tråder om dette her på forumet. Du trenger standard simmerringer med rustfri fjær og lagere med riktig dimensjon. Ikke tenk "originaldeler" (hvis du ikke har for mye penger som du vil bli kvitt). Redigert 6.Januar.2022 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 6.Januar.2022 Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 Tetningen kan du forsåvidt skifte forfra ved å først ta bort kamplaten og bakplaten i impellerhuset. Men som NilsPils skriver, sannsynligheten er stor for at lagrene også er svekket. Og da må du demontere bakfra. Det er en låsering som holder lagrene der. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MY Oleanna Svart 6.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 Takk for svar. Jeg prøver å dele pumpen ved den røde streken, men da må jeg kanskje ut med hele greia? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 6.Januar.2022 Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 Heila pumpen må av Sitér dette innlegget Link to post
MY Oleanna Svart 6.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 Da får vi prøve å få den av 🤔 Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 7.Januar.2022 Del på Facebook Svart 7.Januar.2022 Er 3 skruar (mutrar)synest eg å huska Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.