Luna III Startet 6.Januar.2022 Del på Facebook Startet 6.Januar.2022 Ja hvor mange ah bør batteriet være? Jeg tenker like mye på å holde lensepumpe i gang som selvstarter. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2022 Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 60-70Ah burde være helt OK. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SV-Bav34 Svart 6.Januar.2022 Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 Skal det brukes kun som startbatteri og til lensepumpe? Har du eget forbruksbatteri? Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Kallethekid Svart 6.Januar.2022 Del på Facebook Svart 6.Januar.2022 Luna III skrev for 4 timer siden: Ja hvor mange ah bør batteriet være? Jeg tenker like mye på å holde lensepumpe i gang som selvstarter. En standard liten lensepumpe trekker ca 2-2,5 amp når den går så hvis ikke båten er veldig lekk eller du er borte veldig lange perioder burde et 60-70 ah batteri holde. Pumpen kan da gå minimum 10 timer før du nærmer deg 50% utlading av batteri. (forutsatt at batteriet er fulladet når du forlater båten) Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 7.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2022 Magnus-T skrev for 18 timer siden: Skal det brukes kun som startbatteri og til lensepumpe? Har du eget forbruksbatteri? Trenger ikke forbruksbatteri. Bare ei lita "skjermsnekke" til koseturer/dagsturer. Sitér dette innlegget Link to post
SV-Bav34 Svart 7.Januar.2022 Del på Facebook Svart 7.Januar.2022 Luna III skrev for 3 timer siden: Trenger ikke forbruksbatteri. Bare ei lita "skjermsnekke" til koseturer/dagsturer. Da ville jeg nok kjøpt et på 60-70ah som de andre her skriver. Sørg for at det har litt høy CCA siden du primært skal bruke det til start. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Ove T Svart 7.Januar.2022 Del på Facebook Svart 7.Januar.2022 (redigert) Hej Sätt dit en liten solcell 30-50 W med en enkel regulator och ett batteri som nämnts ovan så har du fulladdat batteri hela tiden. Min bror har en öppen bohusjulle i trä med solcell och har fulladdat batteri hela sommaren. Hälsningar Ove Redigert 7.Januar.2022 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Januar.2022 Del på Facebook Svart 8.Januar.2022 Er det Dynastart på Saaben? Da er det max 60ah som anbefales. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Luna III Svart 8.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2022 Ove T skrev for 22 timer siden: Hej Sätt dit en liten solcell 30-50 W med en enkel regulator och ett batteri som nämnts ovan så har du fulladdat batteri hela tiden. Min bror har en öppen bohusjulle i trä med solcell och har fulladdat batteri hela sommaren. Hälsningar Ove Har hatt solcellepanel på alle mine båter siden år 2000 så det er kjøpt inn. Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 8.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2022 Honduras skrev for 14 timer siden: Er det Dynastart på Saaben? Da er det max 60ah som anbefales. Sabb G 10 med vanlig starter så ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.