Racetiger Startet 15.Januar.2022 Del på Facebook Startet 15.Januar.2022 Hei. Har en Yamaha 9,9 totakts påhengsmotor jeg ikke finner ut av årsmodellen på. Platen på motoren har følgende info: 9,9D 6M4 S 009060. Når jeg da søker hos Yamaha, får jeg opp 1990 eller 1992 som årsmodell, men det stemmer ikke med modell koden (6M4). Jeg får hos Yamaha opp modell kode 6E7, og det stemmer ikke med det som står på motoren. Er i ferd med å skulle bestille nye veivlagere, pakningssett og stempelfjærer, så det er litt viktig å få dette rett. Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.Januar.2022 Del på Facebook Svart 15.Januar.2022 Det står en bokstav på skiltet som står på stammen. Bokstaven står i et av hjørnene. Den angir årsmodell. Sitér dette innlegget Link to post
Racetiger Svart 15.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2022 Takk for raskt svar. Nederst i høyre hjørne ser det ut som en A, noe som angir 1993 modell. Men hos Yamaha får jeg fortsatt opp modell kode 6E7…. Som ikke stemmer med innstemplet 6M4…. Blir litt smårar nå Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 15.Januar.2022 Del på Facebook Svart 15.Januar.2022 Hei ! Kan denne siden være til hjelp ?https://www.stonescornermarine.com.au/news/what-year-model-is-my-yamaha-outboard/ Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Racetiger Svart 9.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 (redigert) LØST: Etter hvert fikk jeg svar fra Yamaha: «Dette er samme motor. Eneste forskjell er at denne er produsert i Frankrike, hos MBK Industrie, og ikke i Japan. Alt er likt, så modellkode 6E7 skal brukes.» Så når man søker på Yamaha sine sider etter delenr o.l. Skal 6M4 byttes ut med 6E7 altså. Redigert 9.Februar.2022 av Racetiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.