Jump to content

Rep sett til Johnson sjøvannspumpe - noen som vet ?


evenR4u

Recommended Posts

Jeg har lekkasje i sjøvannspumpa (Johnson Pump montert på veivaksel/reimskive). Ny pumpe hos Volvo Penta -pusheren koster rundt fire tusen, mens jeg har sett rep sett på nettet fra USA for noen hundrelapper.

 

Har du kjennskap til hvor jeg evt kan få rep sett her hjemme ? Evt om du kjenner URLen til nettbutikk i USA som selger slike (jeg husker selvfølgelig ikke hvor keg har sette dette, og Googling hjelper meg ikke noe særlig).

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg hadde behov for en Johnson pumpe for en tid tilbake, og undersøkte priser i Norge. LaSa skulle ha ca. 3800,- for en variant fra Jabsco, Strøm i Oslo skule ha omtrent det samme for tilsvarende Johnson. Jeg bestilte en fra USA, Johnson F5b-9 og betalte vel 1300,- (om jeg ikke husker helt feil) ferdig fortollet til postkontoret.

 

Eksempelvis link :

http://www.shipstore.com/ss/html/JPI/JPI10242281.html

 

Jeg er enig med mange at man bør naturligvis kjøpe mest mulig innenlands for å beholde lokale leverandører og forretninger, som vi gjerne vil beholde og ha flere av.

 

Men enkelte ganger er prisene så gale at lojaliteten til den lokale båtforretningen ikke er sterk nok. I dette tilfellet ble prisen bortimot en tredjedel, og det er dessverre ikke den eneste delen jeg har sett slike prisforskjeller på. Hvorfor det er sånn vites ikke, men kan vel kanskje relateres til kort sesong på disse kanter ?

 

Nå var det vel helst rep-sett som var etterspurt, men det lønner seg kanskje å bestille opp en ny en like godt om ombyggingen blir omfattende.

 

Mvh.

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

Det var omtrent slik jeg fikk det fra de jeg har snakket med. Volvo Penta forhandler ca 3.800, Johnson Pump fra Watski ca 3.000. Og en halvaprt eller mindre selvimportert. Utrolig forskjell, og jeg er kynisk nok med pengene mine til å velge å beholde dem sjøl istedenfor å putte de på kontoen til en importør/forhandler. For et par år siden importerte jeg til og med ET ANKER fra USA og fikke det ferdig hjem for halve prisen av butikken her.

 

Jeg skal enten ha den pumpa du kjøpte (F5B-9) eller F6B-9.

 

Mulig jeg hopper i det, dropper repsettet (vil også bytte lager m.v. - har kjørt hele sommeren med lekk pumpe - gadd ikke bytte - ville heller på tur) og importerer en pumpe.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...