Swingswong Startet 16.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2022 Når jeg fyller dieseltanken helt full, kjenner jeg lukt av diesel inne i båten. Jeg fant noen sprekker øverst på lufteslangen og trodde det var årsaken, men neida. Sprekkene var ikke gjennom. Jeg lurer på om tanklokket på tanken kan være synderen. Stussen for påfylling er litt over nivå på tanklokket, så når jeg topper tanken vil diesel sannsynligvis slå opp i lokket. Tror dere det kan slippe ut litt om det skjer? Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 16.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2022 Både fyllestuss/slange/lufteslange og det plastikk lokket kan være synderen. Er det synlig lekkasje rundt lokket eller fylle slangen til tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 16.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2022 Jeg har fylt den helt full to ganger og det har luktet begge gangene. Ikke med en gang, men litt etterpå. De gangene jeg har stoppet på 50-100l igjen har det ikke skjedd. Jeg har derfor ikke sett hvor det event lekker. Det er doble klemmer på tilførsel og lufting. Slangene sitter passe trangt så jeg tror det er tett der. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 16.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2022 Slangen kan det være, men den ser bra ut. Jeg har forsøkt å blåse i den uten å merke lekkasje. Det betyr jo ikke at den er tett, men det er litt mer strul å holde på med den slangen. Lufter derfor forslag om lokk ? Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 16.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2022 Jeg hadde det på min båt også og fant ut at slangeklemmene på slangen under fyllestussen i dekk, var løs. Etter at jeg strammet slangeklemmene, har jeg ikke kjent diesel lukt annet enn fra hendene mine. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 17.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2022 Takk. Har sjekket klemmene bortsett fra der man putter turen inn. Veldig trangt. Vet noen om hvor man kan få kjøpt slike tanklokk uten lufting? Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 17.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2022 @Swingswong Beklager, det vet jeg ikke. Men prøv Maritime, Bestmarin, biltema, Jula etc? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2022 Det er nok lokket som er synderen. Når det har lufting, slipper det også ut diesel. Jeg skjønner ikke poenget med lufting i lokket når tanken har separat lufting? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Swingswong Svart 18.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2022 Helt enig. Jeg antar tanken kan benyttes uten lufting. Ingen som vet hvor man kan få tak i et tett lokk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.