Jump to content

Skade nye daviter | Hva er riktig kompensasjon?

5nacks

Recommended Posts

Hei. 

Har fått nye daviter tilsendt i posten. Dessverre har disse blitt skadet før de ble sendt med posten da ytre emballasje var inntakt. Det er kanskje vanskelig å se på bilde, men det er noen kraftige riper akkurat i knekken på den ene daviten. Ripene er ca. 5 cm lange. Hva er riktig kompensasjon? Dette er dyre varer, så man burde vel kunne forvente et strøkent produkt? 

Jeg har blitt tilbudt 2000 i avslag, men synes det er dårlig da dette kun utgjør ca. 10% av prisen. 

Burde jeg heller kreve nytt produkt? 

20220103_142746.jpg

Redigert av 5nacks
Glemte teskt (see edit history)
36 minutes ago, Roger jo said:

Umulig og se ut fra bilde.

Skal du ha et strøkent produkt send det tilbake og få ny.

2000 i avslag på en David høres bra ut, den andre er jo ok, så da blir det 20% :rolleyes:

Haha, jo det er sant nok. Dette ble kjøpt som et sett, ikke separate deler. Det er mange måter å se ting på, man kan jo velge å kjøpe 1 ski også, å tenke at man får 50% avslag ?

5nacks skrev for 3 timer siden:

Ripene er ca. 5 cm lange. Hva er riktig kompensasjon? Dette er dyre varer, så man burde vel kunne forvente et strøkent produkt? 

Jeg har blitt tilbudt 2000 i avslag, men synes det er dårlig da dette kun utgjør ca. 10% av prisen. 

Nå viser du jo ikke fram skaden, så det blir jo litt vanskelig å mene noe om hva den skal takseres til. Dersom det er snakk om rustfritt stål ville jeg tenkt hva det vil koste å få slipt å polert opp ripene. Et prosentvis avslag i prisen synes jeg er irrelevant. 

Ikke lett å se hva slags materiale daviten er laget av ut fra bildet (glassfiber overflate ?). Men jeg kan se noen skår der. 

Jeg ville vurdert om det er en skade du har kompetanse til å fikse selv, og hva eventuelt en slik fiks kommer til å koste deg å utbedre i form av innkjøp og tidsbruk. Er dette noe som er blir betydelig mindre enn den kompensasjonen du har fått ville jeg ha gjort dette, hvis ikke ville jeg forlangt en ny. 

Jeg ville også ha tatt en vurdering på hvor mye slitasje og potensielle skader du vil få på disse under normal bruk og hvordan dette står i forhold til «nye» kontra resultatet av utseendet etter F.eks bruk etter en sesong. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

1 hour ago, VegJoh said:

Ikke lett å se hva slags materiale daviten er laget av ut fra bildet (glassfiber overflate ?). Men jeg kan se noen skår der. 

Jeg ville vurdert om det er en skade du har kompetanse til å fikse selv, og hva eventuelt en slik fiks kommer til å koste deg å utbedre i form av innkjøp og tidsbruk. Er dette noe som er blir betydelig mindre enn den kompensasjonen du har fått ville jeg ha gjort dette, hvis ikke ville jeg forlangt en ny. 

Jeg ville også ha tatt en vurdering på hvor mye slitasje og potensielle skader du vil få på disse under normal bruk og hvordan dette står i forhold til «nye» kontra resultatet av utseendet etter F.eks bruk etter en sesong. 

Nei, det var et dårlig bilde. De er laget i 316 rustfritt. Jeg kan slipe og polere, men vet at det tar tid etter å shinet opp magma-grillen for noen år siden :giggle:

De vil nok ikke bli utsatt for slik slitasje etter de har blitt montert. Her tror disse har blitt slept langs et betonggulv på et lager eller noe. 

Jeg hører med leverandør om det er lang leveringstid på nye. Takk for innspill:)

5 hours ago, Komodo said:

Nå viser du jo ikke fram skaden, så det blir jo litt vanskelig å mene noe om hva den skal takseres til. Dersom det er snakk om rustfritt stål ville jeg tenkt hva det vil koste å få slipt å polert opp ripene. Et prosentvis avslag i prisen synes jeg er irrelevant. 

Nei, bildet ble dårlig dessverre. Ripene er ganske synlig og neglen biter seg godt fast når jeg drar den over ripene. Får nok ikke polert bort dette med poleringsflappdisk og autosol, så da blir det plutselig mer omfattende. Kontakter leverandør for å sjekke keveringstid på nye :)

Redigert av 5nacks
Glemte teskt (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...