Sailorseb Startet 22.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2022 Hei Er det noen som kan si om dette opplegget her ser riktig ut. Tenker å ha 2 separate landstrømladere. 1 på forbruk og 1 på start. Om noen har noen forbedringsforslag, kom med det! Link to post
Selco Racing Svart 22.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2022 Alltid bra å ha en tegning i nøden. Men enda bedre å ha to. Hva med å skille forbruk og start på adskilte tegninger for bedre oversikt. Pluss fra laderen for startbatteri skal vel kobles på andre siden av starbryter. Link to post
SV-Bav34 Svart 22.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2022 Er det en DC/DC lader du har tegnet inn der? Hvorfor? Hva med en lader med 3 utganger istedet for 2 separate? Hvorfor 2 batteribanker til forbruk? Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Sailorseb Svart 22.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2022 Det er sant @F. Hansen den skal kobles etter bryter. Takk. @Magnus-T Det er landstrømslader med 3 utganger. Batteriene er forskjellig kjemi og ah så de må være adskilt. Så det er i praksis 3 forskjellige "batteribanker" på forbruk og 1 på start. Tanken er etterhvert å ha kun 1 forbruksbank på med lifepo4 og bly på start. derfor jeg også vil ha 2 separate landstrømladere. Link to post
SV-Bav34 Svart 22.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2022 Jeg bare så ikke noe landstrøm til den lille laderen. Jeg ville ikke hatt det sånn her personlig. For mye rot med 3 forskjellige forbruksbanker. MEN, hvis du har bestemt deg for å ha det sånn så er det bare å gønne på ? Ville satt opp sikring på forbrukssiden før samleskinne til brytere. Ville også satt inn en Multiplus istedet for den laderen så har du inverter i tillegg ? Når du skal bytte til lifepo4 så fjerner du vel alt av bly bortsett fra start? Da kan du enkelt lade via dc/dc lader fra startbatteri så slipper du å være redd for dynamo også ? Skal gjøre det samme i min. Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn