VonSchnellfahrer Startet 22.Januar.2022 Del på Facebook Startet 22.Januar.2022 En liten rebus. Gjelder en D2-55 med seildrev Volvo Penta s130-b. Ingen symptomer/vibrasjoner. 1500t gangtid. Under demontering for belgskifte valgte jeg å fjerne foldepropell, sink og aksel. Trakk ut endelokk (det med oringene) for hånd. Var litt uheldig, så bakre nålelager fikk en liten tur innom kransen på vei ut. Det må jeg mao bytte. Men det jeg lurer på er denne lille metallbiten som satt på akselen. Hvor kom den fra? Står ikke på noen Volvo Penta deleoversikter? Litt info: -trodde først det var en nål fra et nålelager, men den er for liten i diameter -den er magnetisk (står festet på akselen) -ser ikke ut som den kommer fra oljedrenskruen? Hvertfall ikke knekt av nylig her? -kan ikke finne noen plass den skulle kommet fra i nedre del av drev -ser ikke ut som det er noen plass den skulle vært "kile" for å låse en tannhjulskrans (de sitter på splines) -eneste andre vei ned til nedre del av seildrev er via oljekanal. Kan den ha kommet fra en annen plass i seildrevet? Kan den ha kommet fra oljefylling? Noen teorier? Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 22.Januar.2022 Del på Facebook Svart 22.Januar.2022 Kan det være magneten til oljetappeskruen? (den som skal samle"spon") Sitér dette innlegget Link to post
VonSchnellfahrer Svart 22.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2022 Jeg trur jaggu du har helt rett @Cato. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.