Jump to content

Mariner med ukjent alder.


AskeladdenC65

Recommended Posts

Takk for svar! Til og være over 40 år syns jeg den er i bra stand. Men lite brukt di siste årene. Tenker det kan være lurt og skifte impeller på den. Noen som har link til noen som selger dette? Litt usikker på om jeg finner rette deler til denne, da noen sier dette er en yamaha med Mariner deksrl. Noen som vet? Andre ting som er lurt og gjøre før jeg prøver å få start? Tanken er ren og pen innvendig. IMG_20220123_212741.jpg.fa32be4d4a4836f51a4841c0034feae1.jpg

Link to post
Share on other sites

Er det strengt tatt lurt å prøve å åpne denne for å skifte impeller?.. Er ikke sjansen for å knekke skruer og gods temmelig stor. Hadde en slik før i verden. Den hang på båten i 15-18 år. Ble startet på land ørten ganger uten vanntilførsel. Aldri rørt en skrue på den. Ble kastet når selve braketten/hylsa var eiret bort slik at den i praksis løsnet fra båten 😁 Moral: If it works, dont fix it? Bare et forslag, basert på intenst hat mot knekte skruer og gammel aluminiumsgods..

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev for 2 timer siden:

Er det strengt tatt lurt å prøve å åpne denne for å skifte impeller?.. Er ikke sjansen for å knekke skruer og gods temmelig stor.

 

Temmelig enig. For meg blir det 'tut og kjør så lenge det går'. Også en av grunnene til at jeg ikke selger mine gamle motorer. Orker ikke reklamasjoner på noe som ikke er verdt mer enn en tusing.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 18 timer siden:

Etter som jeg husker, er disse gamle og små Mariner teknisk like Yamaha.

 

Det stemmer @Hulda. Disse 4hk to-takterne til Mariner er helt like Yamaha 4hk to-takter modellene fra samme tidsperiode med unntak av litt forskjellige konfigurasjoner av ekstern tank tilkobling o.l. 

Mange av delene på Mariner´n er merket med Yamaha merket.

Yamaha modellene kommer i en 83cc og en 103cc modell (den siste har samme blokk som 5 hk modellen, men solgtes som 4hk) .

Ut i fra hva jeg kan se på bildene, så ser det ut som den 4HK som trådstarter har der er en 103cc modell. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...