Jump to content

Hydraulisk motorheis på Suzuki DF 140 2011 - bør jeg ha vanntrykksmåler?


Mastiff

Recommended Posts

Jeg får montert en motorheis med 12,5 centimeters hydraulisk heving og senking, og 13,75 cm flytting bakover (setback). En sånn T-H Marine 65002 CMC, for opptil V6-motorer, så det burde jo holde veldig greit på DF-en:

 

61wpHZ9aQML._AC_SL1200_.jpg

 

Men jeg lurer på om jeg bør ha vanntrykksmåler for å vite at jeg ikke kjører motoren for høyt oppe, så den får kjøleproblemer. Er det noen som kan si noe fornuftig om det? Jeg ser på Suzuki Outboard Forum, sitat fra "my Suzuki contact" at Suzuki ikke har innebygd trykkmåler for vanntrykk:

 

Sitat

They dont have a water psi sensor fitted, and never did. There is a NMEA2000 water pressure sensor kit that can be added later, but I can't see why you would bother - Engine normally Max's out at around 14 psi flat out, and down to 2 or less psi at idle. By the time you noticed a change in water pressure, the engine would have already set an overheat or overheat gradient ( temp v time) alarm off. So, it would be a waste of time I think. That's a very 70's thing on an outboard.

 

Er det riktig at det ikke trengs fordi det vil komme varsel fra motoren før det blir farlig? Jeg har den i høyeste laget på hekken nå fordi jeg gjerne vil at den skal være helt oppe av vannet når jeg ligger ved brygga, med motorheis kan jeg kjøre med motoren lenger nede og så heise den 12,5 cm fra nederste nivå. Jeg tenker jeg ber dem montere den med mulighet for å gå 5 cm under det nivået den er på nå, og så 7,5 cm over det nivået.

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...