Jump to content

Til Simradfolkene: Koble opp trådløst nettverk ombord?


Gudrun

Recommended Posts

Har en Simrad GO9 XSE plotter og et Simrad S2009S ekkolodd. Begge er maks 2 år. De står ikke langt fra hverandre, men et henger i taket og et på dashbord. Kablene går derfor på 2 vidt forskjellige plasser. 

En ungdom var ombord i går og påstod alt ville fungere så myyyye bdre hvis de snakket sammen. De var jo beregnet for trådløst nett.

Ser plotteren finner Ctek og Victron sine trådløse produkter når jeg er ombord.

 

I dag har jeg derfor forsøkt å lete opp info om å koble sammen lodd og plotter, men får ikke dette til å virke. 

Har helt sikkert med at jeg ikke hører til den aldersgruppen som trykker seg langt inn i menyer uten svetten siler.. :giggle:

 

Spørsmålene er mange men får begynne med det enkleste:  Snakker de sammen uten kabel?

Hvis ja, finnes det en enkel oppskrift en plass på nettet for å få det til virke?

Men det som kanskje vært nr. 1, har det noe for seg utover det er nice to have?

Link to post
Share on other sites

Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er det plotteren og loddet skulle prate sammen om, kablet eller "ut i løse luften"?

:easter:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 2 timer siden:

Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er det plotteren og loddet skulle prate sammen om, kablet eller "ut i løse luften"?

:easter:

 

Hvis de hadde støttet det kunne ekkolodd data deles. GO9 XSE har innebygd ekkolodd så da kunne en ha hatt 2 svingere som kunne vises på hvilken som helst, eller begge skjermen. Ethernet støtter full waypoint synkronisering. 

 

Ingen Simrad skjermer støtter sammenkobling av to eller flere skjermer over WiFi. Dette støttes bare over Ethernet. Lowrance Elite Ti2 er den eneste Navico enhet som støtter deling av data over WiFi, men denne modellen har ikke Ethernet. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...