tom Cognac Startet 25.Januar.2022 Del på Facebook Startet 25.Januar.2022 (redigert) Jeg får nå laget en ny lanternemast til båten min. På denne skal det monteres en topplanterne (ankerlanterne) en nav.lanterne og et horn. Ledningene fra disse skal gå gjennom taket i hardtop'en på båten. Jeg tenker kanskje gjennom en dekkskontakt. Har sett litt på Marine shop og på Watski - de har dekkskontakter, men jeg er usikker på dette med "polene" - hva betyr det? Noen som kan gi meg et svar på hva jeg bør velge? Redigert 25.Januar.2022 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
mawilu Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Til det du spør om trenger du en kontakt med 4 punkter enkelt og greit Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Enten en dekkskontakt eller en Svanehals. Dekkskontakt : https://www.maritim.no/dekkskontakt-forkrommet#tabVariants Svanehals: https://www.seasea.no/båtelektrisk/elektrisk-installasjon/kabelgjennomføringer/kabelgjennomføring-svanehals Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 25.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 mawilu skrev 29 minutter siden: Til det du spør om trenger du en kontakt med 4 punkter enkelt og greit Takker for svar. Jeg er litt usikker på oppkoblingen da - det er jo 2 lanterner + 1 horn = 6 ledninger. Mener du at jeg kan koble jord sammen? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
mawilu Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Felles - til alt det du kaller jord +til de tre enheter normal måte å koble mast. Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Jord kan brukes felles, positiv ledning fra bryter til forbruker (4 ledere) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Har du behov for å ta av lanternemasten på noe tidspunkt ? Hvis ikke ville det vel kanskje være greit med vanlige kabelgjennonføringer så slipper du eventuell korrusjon ved kontaktpunktene ? Kabelgjennonføringer finnes jo i både enkle og multi versjoner. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Krimart Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Jeg har en sånn, fungerer veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 26.Januar.2022 Del på Facebook Svart 26.Januar.2022 Krimart skrev for 19 timer siden: Jeg har en sånn, fungerer veldig bra @Krimart Hvor får en kjøpt disse? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 26.Januar.2022 Del på Facebook Svart 26.Januar.2022 Oggiwara'en skrev for 4 timer siden: @Krimart Hvor får en kjøpt disse? https://www.seasea.no/däcksgenomföring-cableport Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.