Jump to content

Gynging etter båt tur-en sykdom !


Slagskibet

Recommended Posts

Yep. Og som med all annen sykdom: Blir det gale nok, så kan du få utføringstrygd. Så kan vi alle vente i spenning til den motsatte sykdommen -- altså den som får deg til å føle at du gynger når du er på sjøen -- også kvalifiserer til trygd :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Utføringstrygd, -er det sånn trygd man får før utførsel f. eks. til Malaga? Er litt interessert i dette om dagen, da det har blitt litt kjølig i luften. Jeg har et snev av av MsDs allerede, men anfallene gir seg enten ca. 2 dager etter avsluttet båttur, eller momentant når jeg kommer i båten igjen. Men det kan jo bli verre med årene. Må kanskje klare meg med selv-medisinering så lenge, dvs. hyppige båtturer.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde MsDoS en gang... :crazy: Vet ikke om det er en avart av samma sjuken. Men ble ihvertfall kvalm av den av og til og... :puke::puke:

:lol::lol::lol:

 

Venter på trygden for 3 fot syken jeg :fishing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

 

Venter på trygden for 3 fot syken jeg :fishing:

:lol: Husk du må først FÅ syken før du kan påberope deg den :lol: Jeg skal love deg at 3 ft syken dyrere enn det både kone og trygdevesen tidvis aksepterer

 

Ikke gjør som min mor på 78. Hun følte at nå var det på tide med taxibonger. Hun syklet til trygdekontoret. Turte ikke å parkere sykkelen på gaten, hun tok den med opp og spurte pent trygdespiren om taxi bonger kunne utleveres. Jeg har vondt i ryggen ? Der trygde mannen repliserer" Med din rygg er kanskje hjelpepleier riktig stilling :cheers::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Etter 30 døgn til havs og i storm, var jeg temmelig breispora da jeg gikk i land!! (Gikk på sjømannsvis!) Men det gikk over etter nogle dager. Tenkte ikke på uføretrygd DEN gangen... Er det for sent NÅ (30 år etter hendelsen)??

MsDoS har jeg heldigvis unngått, da jeg kjører Mac... !!!

Den omtalte "træfot-sjuka" har jeg også unngått (båthengeren er begrensningen).

Er jeg blandt de heldige (salige) få??

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

.....Den omtalte "træfot-sjuka" har jeg også unngått (båthengeren er begrensningen). Er jeg blandt de heldige (salige) få??

Sålenge dét varer, Marvin! :wink:

 

Det går an å få 6-fotssyken (3 fot på hengeren og 3 fot på båten) på en båthenger også - og, vips så er du smittet! :lol: Uhelbredelig.............

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

har merket at det kan gynge etter både båt turer og etter Bar turer

flere vill nokk merke dette etter julebordene

Enig i det. Da bør det jo gå greit å få en kjapp sykmelding, slik at man kan holde seg hjemme til det går over?? :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Så lenge dét varer, Marvin! :wink:

Det går an å få 6-fotssyken (3 fot på hengeren og 3 fot på båten) på en båthenger også - og, vips så er du smittet! :lol: Uhelbredelig.............

Å JAaa? Da kreves det nok litt mere: Minst 300 laken til ny båt (godt brukt!) + 40 laken til ny henger + 400 laken til ny bil for å trekke ekvipasjen + sur kjærring + større forbruk og andre omkostninger + missunnelige naboer +++

Nei, fri å bevare!! Skal da ha levelige forhold på land også!! :smash::smash:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...