Jump to content

Skadet automatsikring reparere eller skifte

Trophy

Recommended Posts

Klarte å knekke begge skruene på automatsikringen i el-skapet,  ikke optimalt at den ligger inne i skapet. Vurderer å skifte den ut eller bore opp skruehullene:confused:men er litt skeptisk til at det blir bra.

Kan eg eventuelt skifte den ut med denne Airpax - bep automatsikringen ?

20220126_223617.jpg.835befc3dbfcc768287702fb80acbc67.jpg20220115_151310.jpg.c1eef91e19e2d6c4342eb8573ba24d1d.jpg

Maxum 4100 scb, Chenette III

Noen sikringer kalles "hydraulic" på uttaskjærsk. Mistenker at det kan være det termiske vernet som er av vokstype tilsvarende vanlige biltermostater og det er jo en slags hydraulikk. Voksen varmes av strømmen og utvider seg til et punkt der sikringen utløses.

100% løsningen er jo ny sikring men kanskje en 80% løsning er greit nok. Sikringen i seg selv er jo i orden, bare festet som er ødelagt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
SveinHa skrev for 1 time siden:

100% løsningen er jo ny sikring men kanskje en 80% løsning er greit nok. Sikringen i seg selv er jo i orden, bare festet som er ødelagt.

Har lurt litt på bore opp festene, men redd for å ødelegge skruehullene. Noen tips til å gjøre det riktig?

Trophy skrev 6 minutter siden:

Har lurt litt på bore opp festene, men redd for å ødelegge skruehullene. Noen tips til å gjøre det riktig?

Hvorfor borre opp når det bare er skruene som er knekt? Du klarer vel å skru ut restene med en tang? Gjengene i leppa er neppe ødelagt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 6 timer siden:

Hvorfor borre opp når det bare er skruene som er knekt? Du klarer vel å skru ut restene med en tang? Gjengene i leppa er neppe ødelagt...

skruene er knekt litt på innsiden av skruhullet. Studerte det litt nøyere og det ser ut som den ene stikker litt ut. Får sjekke litt nøyere på lørdag.

• 4 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...