Jump to content

Tett El pumpe til dieselvarmer?

Martine29

Recommended Posts

Har en gammel Mikuni som har surret og gått i mange år. Idag stanset den. Mistanke om at dieseltilførsel er stanset opp. Fant en liten elpumpe på diesel slange. Tok av slange inn til ene tanken hvor det er stigerør. Blåste i slangen og hørte det boblet i tanken. Bilde av pumpen vedlagt, den tikker og går. Er det noe filter inni denne mon tro? 

IMG_20220127_112903.jpg

Takker for tips. Har forøvrig brukt søkemotor her på dette geniale forumet og funnet noe stoff om denne pumpen. Skal sjekke ut pumpen etterhvert. Prøver kanskje først å ta av slange på utgang for å se om pumpen "pumper" diesel. På båter som nærmer seg 30 år er det alltids noe som "klikker" men det er bare å brette opp ermene og gønnne på. Alternativet er å ligge på sofaen å se på Nyhetskanalen minutt for minutt....

Martine29 skrev for 15 timer siden:

Pumpa starter som normalt og likedan varmeren. Men like etter at den tennes så kutter den.

Høres ut som sotet eller defekt flammevakt i mine ører. Varmeren registrerer ikke at den har tent og begynt å varme derfor stenger den ned for å unngå at brennkammeret fylles med diesel. 

Jeg kjenner ikke denne varmeren noe særlig, men innbiller meg at det er optisk flammevakt på denne. I så fall bør du prøve å løsne flammevakten og gjøre den ren. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...