Goddis77 Startet 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2022 (redigert) Holder på med motoren en del og har lyst å bytte boltene til multicooleren, turbo og litt på eksos. Dette er jo en Perkins motor og dermed tommer det går i. Er 5/16 bolter jeg trenger, og det som på engelsk heter studs (husker ikke hva det heter på norsk). Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette i Bergen? Tools har ikke dette mer, men kanskje sjapper som E-Lund? Noen som har noen gode tips? Redigert 29.Januar.2022 av Goddis77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 (redigert) Goddis77 skrev for 2 timer siden: Er 5/16 bolter jeg trenger, og det som på engelsk heter studs (husker ikke hva det heter på norsk). Pinneskrue. Førstnevnte vil jeg kalle skrue, ikke bolt. Lagt til: Hvis du får tak i skruer, men ikke pinneskruer, lager du pinneskrue ved å kappe av hodet med baufil. Redigert 29.Januar.2022 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 29.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Komodo skrev 31 minutter siden: Pinneskrue. Førstnevnte vil jeg kalle skrue, ikke bolt. Lagt til: Hvis du får tak i skruer, men ikke pinneskruer, lager du pinneskrue ved å kappe av hodet med baufil. Er forskjellige gjenger på samme pinneskruen. UNF på ene siden, og UNC på andre. Sitér dette innlegget Link to post
Potain Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Prøv skruehuset. Du finner det på nett Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 31.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 Mulig dieselmann klarte å skaffe de. Mangler bare noen UNC til UNF pinnebolter nå, så er jeg nesten i mål Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 Goddis77 skrev On 29.1.2022 at 18.35: Er forskjellige gjenger på samme pinneskruen. UNF på ene siden, og UNC på andre. Ja, det forandrer jo saken. Men trenger du egentlig å bytte dem? Hva med å friske opp gjengene med et gjengesnitt? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 31.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 Komodo skrev for 2 timer siden: Ja, det forandrer jo saken. Men trenger du egentlig å bytte dem? Hva med å friske opp gjengene med et gjengesnitt? Flere er knekt. Dieselmann skulle se om de fant noen som de stod skulle ha på lager. Ellers tenke eg å bare bruke rene UNC bolter med tilhørende mutre. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 31.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 (redigert) den som er best på pinne skruer og boltre gjenge stenger etter min mening og har rask og god servis er https://www.harstadtrading.no/display.aspx?menuid=2 Første gangen jeg ser at selger ber deg prutte, det ble billiger enn ebay så jeg prøvde ikke. Redigert 31.Januar.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 31.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 Goddis77 skrev 1 time siden: Flere er knekt. Dieselmann skulle se om de fant noen som de stod skulle ha på lager. Ellers tenke eg å bare bruke rene UNC bolter med tilhørende mutre. Er det UNC på den delen som står i godset? I så tilfelle kan du jo gjøre som jeg foreslo. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.