Jump to content

Noen med erfaring Garmin VHF 115 V 215

Rookie_332

Recommended Posts

Rookie_332 skrev for 7 timer siden:

Lurer på forskjellen mellom disse da jeg forstår at det hovedsaklig er mulighet for ekstra håndset og høytalere med 215 ? 

Og hva blir evt fordelen med å kobble de opp mot min Garmin plotter 😁

Og generelt deres erfaring på disse 2

Noen ....🙂

Kan vel koble høyttaler il begge, ellers usikker på forskjell.

Fordelen med å koble mot Garmin plotter er at et nødanrop med DSC vil komme opp på plotteren slik jeg forstår. 

Kjøper du AIS versjonen før du også opp (AIS) trafikken på plotter. 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Blouberg skrev for 3 timer siden:

Kan vel koble høyttaler il begge, ellers usikker på forskjell.

Fordelen med å koble mot Garmin plotter er at et nødanrop med DSC vil komme opp på plotteren slik jeg forstår. 

Kjøper du AIS versjonen før du også opp (AIS) trafikken på plotter. 

Ok takk for info ja synes det var litt vagt hva forskjellen mellom de to var . Ok coolt med å få nød anrop på plotter , får du markert posisjonen på plotter en som ett vei punkt tro 🤔

Rookie_332 skrev 47 minutter siden:

Ok coolt med å få nød anrop på plotter , får du markert posisjonen på plotter en som ett vei punkt tro 🤔

Får i allefall posisjonen til den som sendte nødkallet på kartet. Da er det jo enkelt å lage et veipunkt og sette en autorute for å se hvor lang tid du bruker for å nå havaristen. 

Redigert av Blouberg
Manglet et ord (see edit history)

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...