Danemann Startet 1.Februar.2022 Del på Facebook Startet 1.Februar.2022 Kan man bruke diesel som drivstoff på en gammel Thermo 2500 fra Volvo Flygmotor? Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2022 Del på Facebook Svart 1.Februar.2022 (redigert) Nei, den er med veke og beregnet for lampeolje (fritidsparafin). Min første varmer til båten en gang i steinalderen var en slik sak, helt grei selv om glødetråden måtte skiftes litt for ofte. Redigert 1.Februar.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 1.Februar.2022 Del på Facebook Svart 1.Februar.2022 Lars du må ikke nevne ordet lampe olje på slike brennere og ihvertfall ikke på wallas. Det er fritidsparafin som gjelder eller selvsagt diesel for utstyr som er beregnet for dette. Lampeolje bruker vi på hytta. Snart kommer vel mr. Wallas på banen... Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 1.Februar.2022 Del på Facebook Svart 1.Februar.2022 Yep, og her kommer jeg............ Det skal brukes Fritidsparafin på denne. Billigere en Lampeolje og myyye bedre. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2022 Del på Facebook Svart 1.Februar.2022 Lars H. skrev for 2 timer siden: Nei, den er med veke og beregnet for lampeolje (fritidsparafin). Min første varmer til båten en gang i steinalderen var en slik sak, helt grei selv om glødetråden måtte skiftes litt for ofte. Her gikk det nok litt fort i svingene, det jeg trodde jeg skrev var: "beregnet for lampeolje (fritidsparafin)", altså overstrøket ordet lampeolje. Som Wallas også sier er det beste en kan bruke er fritidsparafin selv om det i manualen står: Lysfotogen Esso Blå. Ordet fritidsparafin var vel neppe oppfunnet den gang i pilogbuealderen da Thermo 2500 kom på markedet? I hvert fall ikke i Sverige. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wallas Service Svart 1.Februar.2022 Del på Facebook Svart 1.Februar.2022 I "pilogbuealderen" sent 1970-tallet og tidlig 1980-tallet var Optimus Norge importør for Thermo varmere, og de solgte "Optimus parafin" som i dag heter "Blåtind Fritidsparafin". Var også solgt under en rekke navn opp gjennom tidene, men kort sagt. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.