Jump to content

Skarpnes 30 akterende


Pellegutten

Recommended Posts

Bunnen ble forlenget med ca. 15-20 cm. Det var den flate bunnen bak som ble trukket lengre ut, og skrådde deretter opp / frem mot skroget bak. Det er ikke synlig over vannlinje. Tror dette skjedde helt på begynnelsen av 80 tallet, men kan ta feil.

Selv har jeg forlenget en skarnes 28 med å sette på en syrefast flaps som fulgte rundt hele skroget bak. Funket som bare det !!

Redigert av Svein H (see edit history)

Svein H

Link to post
Share on other sites

Hei!

Jeg har en Skarpnes 30 1988 mod. Jeg ble fortalt av en kar som jobbet på fabrikken i sin tid at forlengelsen skjedde rundt 1987. Har en kompis med maken båt som ikke har forlengelsen. Den er fra 1984. Kan ikke se at båtene våre oppfører seg forskjellige i sjøen. Baugen på båten min reiser seg like mye ved pådrag. Kan ikke sammenlikne hastighet da han har en Ford Sabb på 80 hk, og jeg har en TMD 40 A på ca 129 hk.

 

Hovedsaken er at jeg er veldig fornøyd med båten, og håper at VP`n ikke begynner å tulle med meg.

 

Halvor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...