Pellegutten Startet 16.November.2005 Del på Facebook Startet 16.November.2005 (redigert) Det sies at nyere Skarpnes 30 har litt negativ akterende, slik at den ikke graver seg så mye ned. Er det noen som veit når dette ble gjort og hvordan? Redigert 16.November.2005 av kverulant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svein H Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 (redigert) Bunnen ble forlenget med ca. 15-20 cm. Det var den flate bunnen bak som ble trukket lengre ut, og skrådde deretter opp / frem mot skroget bak. Det er ikke synlig over vannlinje. Tror dette skjedde helt på begynnelsen av 80 tallet, men kan ta feil. Selv har jeg forlenget en skarnes 28 med å sette på en syrefast flaps som fulgte rundt hele skroget bak. Funket som bare det !! Redigert 17.November.2005 av Svein H (see edit history) Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Halvor Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 Hei! Jeg har en Skarpnes 30 1988 mod. Jeg ble fortalt av en kar som jobbet på fabrikken i sin tid at forlengelsen skjedde rundt 1987. Har en kompis med maken båt som ikke har forlengelsen. Den er fra 1984. Kan ikke se at båtene våre oppfører seg forskjellige i sjøen. Baugen på båten min reiser seg like mye ved pådrag. Kan ikke sammenlikne hastighet da han har en Ford Sabb på 80 hk, og jeg har en TMD 40 A på ca 129 hk. Hovedsaken er at jeg er veldig fornøyd med båten, og håper at VP`n ikke begynner å tulle med meg. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 Hva er negativ akterende da Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 Hva er negativ akterende da Kanskje det er "svær ræv" Kan hende bunnen bikker litt nedover helt bak ?? Svar får de om de ringer Nor Star. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.