Jump to content

Hvor går turen 18. - 20. november


Astor

Recommended Posts

Astor ligger på vannet. Siden forrige torsdag som ble hjemturen til "ny-båten" har det blitt endel småturer i Sætre-skjærgården. Nytt kartprogram er innstallert og det fungerer fint.

 

Mye gjenstår av ting og tang som skal ombord. Vi er fortsatt ikke skipsklare for overnatting.

 

Fredag går turen til Gardermoen og videre til Gran Canary. En uke i solfyllte omgivelser. Har tanke for å leie meg en bil der nede og ta turen til "småbåthavna" i Las Palmas. For det er vel neppe noen der nede som kaller havna for lystbåter for småbåthavn.

 

Deilig skal det i alle fall bli. :cool::cheers::drink:

 

Skulle like gjerne dratt til en uthavn i nærheten ved navn San` Pole`.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Her et bilde fra da vi leide oss båt og fant en egen strand på Menorca for mange år siden, eia var vi der!

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Menorca er "lille Mallorca". Øyen ligger NØ for Mallorca og er ca 1/4 av størrelsen på Mallorca. Største by er Mahon med en godt skjermet og trivelig båthavn. Bildet over er fra en av mange ubebodde navnløse små bukter langs kysten.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi er noen båtvenner som har leid varmtlager til båtene. Der blir det samling på lørdag med båt og tullprat og selvfølgelig pizza og :drink::cheers: . Det er herlig med sånne treff når man ikke får vært på sjøen. Får ihvertfall litt maritim atmosfære.

Ser frem til en hygglig kveld med Sira og andre båtvenner.

Litt mat og :drink: hører selvsagt med i et festlig lag.

Medisin for kroppen dette når båtene står i vinteropplag. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Ha en riktig fin tur til G.C. Astor.

Angående småbåthavn så er Puerto de Mogán en slik. Pent er det også der - rene Venedig med kanaler og masse blomster. Ligger vanligvis masse langferdsbåter der - og sannsynligvis flere norske. Verdt et besøk etter min mening. "neste by" etter Puerto Rico er det.

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

POSEIDON går på praksistur med en gruppe D5LA-deltagere. Turen er vel et døgn og forhåpentlig blir været så pass at kursen kan settes rett vest, slik at vi slipper å se land på en stund. Hvis alle gode guder samler seg kan det sogar hende at vi får så pass sikt at det kan bli noen astronomiske observasjoner, til stedsbestemmelse og forlystelse :smiley:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Båten ligger og napper i fortøyningene og roper på pappa.... mens jeg sitter her på jobb og lengter hjem. Ingen tur denne helgen altså, men på sjøen er jeg jo :rolleyes:

 

...men neste helg, da så....

 

 

M/Y Ellen Marie

som støtter Freds anbefaling; Puerto de Mogan. Litt bortgjemt, men idyllisk plass (som vel må sises å være mangelvare på de trakter). Fin-fin bar i havna med ditto utsikt.

Link to post
Share on other sites

Fortsatt god ferie, Astor. Det er kaldt, men pent på Østlandet i dag. Jeg kom plutselig på at jeg har vært i "småbåthavna" i Mogan en gang. Leide (spleiselag, rimelig per pers.) en trawler som het Blue Marlin, og dro på heldags havfisketur. Noe Marlin ble det ikke, ikke tunfisk heller, men vi fikk en del "fotballfisk"/Moonfish. De bet på agn, på 400m dyp, så det var mye pumping før de kom opp. Og så fikk vi en fin tur ut på havet på kjøpet. Husker at båten hadde to svære Caterpillar`, og at de bare fikk startet den ene. Personlig synes jeg det er befriende å gjøre noe annet, etter litt tid på stranda. Det er forresten gode ørret-vann og i dette området, men ørreten er ikke spesielt god på smak, etter norsk standard. Men det meste går jo ned, med en Riserva til.

Link to post
Share on other sites

Dette ser ut til å bli en KNALLHELG!

 

Var på sjøen fra 09:00 til nærmere 16:00 (det blir jo tidlig mørkt på denne tiden av året). Dagen begynnt med å skrape is / rim av vinduer på styrhuset (innvendig!!) og sittebenker ute. Refleksen tennes opp og Sabb'en startes. Så en kopp kaffe, en røyk og en prat med båtnaboen og nyss ankommet svigersønn. Det blir litt "juging", før vi kaster loss.

 

Resten av dagen er bare helt topp! Av torskefisken ble det bare 2 eksemplarer i dag - men du verden for et vær! Blå himmel, sola skinner og sjøen ligger der helt blikk!!

 

Ikke værst for å være 19. november!

Bilde

 

Nogenlunde samme været er spådd til i morgen også............

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Turen ? Den gikk til OK møbler, for å se på ny(e) salong(er). Fruen liker ikke at "stoppen" kommer ut av hverken salongen i stuen i første etasje, eller i "biblioteket" i andre etasje!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Turen ? Den gikk til OK møbler, for å se på ny(e) salong(er).

Du Lars H.

Har ikke du planlagt å flytte til Stavanger? Dem har sikkert nye salonger der også. Mindre flyttelass kanskje?

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Joda, det var det vi hadde tenkt oss. Og det er derfor vi ikke har kjøt nye møbler for lenge siden. Men flyttingen er utsatt på ubestemt tid. For å være åpen og ærlig, vi har ikke råd. Skulle vi flyttet, måtte Trude enten funnet seg ny jobb i Stavanger eller sluttet å jobbe. Å finne seg ny jobb tilsvarende den hun har som hjelpepleier på Aker sykehus, orker hun ikke tanken på i en alder av over 50. Dermed ville vi havne på min pensjon som blir ca. halvparten utbetalt av hva vi har tilsammen nå. Så dersom vi flytter, blir det ikke før hun også kan få "trygd". Får heller kose oss med båtlivet her østpå med grunker nok til både nye sofaer og duppeditter til båten. Bestilte forresten ny dataskjem (til å ha hjemme) for 5 min. siden, så pengene flyr.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Joda, det var det vi hadde tenkt oss. Og det er derfor vi ikke har kjøt nye møbler for lenge siden. Men flyttingen er utsatt på ubestemt tid. For å være åpen og ærlig, vi har ikke råd. Skulle vi flyttet, måtte Trude enten funnet seg ny jobb i Stavanger eller sluttet å jobbe. Å finne seg ny jobb tilsvarende den hun har som hjelpepleier på Aker sykehus, orker hun ikke tanken på i en alder av over 50. Dermed ville vi havne på min pensjon som blir ca. halvparten utbetalt av hva vi har tilsammen nå. Så dersom vi flytter, blir det ikke før hun også kan få "trygd". Får heller kose oss med båtlivet her østpå med grunker nok til både nye sofaer og duppeditter til båten. Bestilte forresten ny dataskjem (til å ha hjemme) for 5 min. siden, så pengene flyr.

 

Lars H.

Hei

Denne fredag var vi på julebordfirmafest, det kjenner jeg godt i dag. :headbang:

I dag var jeg i postkassen og hentet regningen på den nye olje/elfyren.

Pengene flyr her også :cryin: , hvis det kan være til noen trøst.

mvh

giver

Redigert av giver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ingen bilder a vise fram, men sitter her pa hotallet a blar litt i BP. I dag har det ligget pa 29 grader. 17 i kveld. Ser fram til en deilig ferieuke, med glimt av sjo og batliv.

Deilig med litt varme igjen tenker jeg. Jeg er "barnevakt" til bikkja til brorsan. Om et par uker er det vår tur til å "låne bort" bikkja vår en stund. Da skal vi en tur ned i varmen. Båten er jeg i nesten hver dag selv om den er landfast. Kjøpte Eik heltre idag (15x170). skal lage en liten kanal på tolaettet som skjuler varmluftsslangen til eber`n. Får se om jeg får gjort jobben i løpet av uken, men det haster jo ikke. Er ingen mobelsnekker så jeg tenker nok mye før jeg kapper. Eik er dyrt!

 

Skal se om jeg får logget meg på BP også når jeg tar ferie om et par uker. Gleder meg til det.

her er hotellet.

 

Forsatt god ferie til deg Astor!

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag hadde jeg meg en fin tur på sjøen. Scenen kunne forveksles med Walter_S sitt fine fotografi. Ikke så mye korporlig føde, men en lange og en pigghå vart det nå. Derimot føde for sjela fikk jeg i rikelig monn.

 

Senere på ettermiddagen bar det på demonstrasjon av et utvalg av NBs modeller. Må jo fyre litt opp 3-fotssyken. Har så lyst på en NB 870 Touring med en Yanmar 6LPA-STE, men får vel greie oss med den fine båten vi har.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Det blir ikke 18-20 men derimot 24.november og da gåt turen til phuket i Thailand. Vi blir boende ganske nær stranda og vi får havutsikt.

Er det noe som er kjempebillig i forhold til her hjemme?

Kanskje noen instrumenter eller kartplotter f.eks. Blir der i 2 uker, og det er ca 30 grader der nå.

Link to post
Share on other sites

Det blir ikke 18-20 men derimot 24.november og da gåt turen til phuket i Thailand. Vi blir boende ganske nær stranda og vi får havutsikt.

Er det noe som er kjempebillig i forhold til her hjemme?

Kanskje noen instrumenter eller kartplotter f.eks. Blir der i 2 uker, og det er ca 30 grader der nå.

 

Hvor skal du bo da? (Karon, Kata, Patong, Surin, Kamala ....)... .

 

Modifisert:

 

Har ikke sett mye til båtustyr der nede, men det kan hende du finner noe i Phuket Town.

Vær obs på mye piratkopier. Når det gjelder klær er det mye bra, men elektronikk er ikke alt like bra.

 

Tror at du må kose deg mest og ikke tenke så mye båt i denne perioden :lol:

 

Send meg gjerne en IM hvis du ikke er kjnet der nede og vil ha tips.

 

Vi drar ned 1.desember.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...