Jump to content

Drømmen å kjøpe pent brukt snekke, hvilken type?


At-le

Recommended Posts

Uten å ha inngående kjennskap til Ramin ser dette i alle fall ut som en kurant familiebåt.

Fant denne på finn.no.

Ser også at det er brukbart med utsyr på den.

Ellers har jeg et par kamerater som er svært fornøyd med Nidelv 26, men her er kanskje prisen litt mer.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Skulle jeg kjøpt meg snekke til den prisen hadde det nok blitt en Joda 8100 tc, dette er en flott båt med god plass og bra fartspotensiale. Det ligger flere slike tilsalgs på Finn.no og etter min erfaring er det rimelig med prutningsmonn på prisene som de operere med på Finn.no!!

 

Lykke til med båtkjøp!

 

Intruder

Redigert av Intruder (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei båtvenner. :sailing:

Min kameraten vil å kjøpe pent brukt snekke m/akercabin ca 26-28 fot i vår neste år.

Hvilken type båten?Han er meget intresserter type ramin 785, men

ingen har i erfaringsdatabase. Er det dårlig eller god dette type? :confused:

Han har råd ca 300.000 kr ! :cool:

At-le :wink:

Hei....du kom meg i forkjøpet ! :cryin: Fy-fy At-le ----hehe

Ja, jeg innrømmer jeg er på jakt etter en pent brukt snekke, 84-86 mod, 25-27 fot, gjerne en av disse, Agder 840, Joda 8100 TC eller Ramin 785. Har lagt inn en søkefunksjon i Finn.no som automatisk vil sende meg varsel når det blir lagt inn en slik salgsannonse av nevne type båter. Har likevel visse båter under oppsikt som ligger på finn.no for øyeblikket, men de er for få til å sammenligne utstyr/priser med.

 

Det spørs litt om det er lurt å vente til våren ?? for å få kunne teste motor og fart på sjøen.....eller bør man slå til tidlig som mulig ? og sikre god prutningsmonn. Denne løsningen kan kanskje være vanskelig å få til på våren. :confused:

 

Hvis båtplassens medlemmer kjenner til slikt salg (via venner, familie etc) som ennå ikke er annonsert på nettet. Da setter jeg stor pris på å bli varslet. :wink:

 

Junern

Link to post
Share on other sites

Hei har selv Nidelv 26 med 77 Yanmar, er storfornøyd. Disse finnes til rundt 300k.

Har hatt Joda 8100 i familien med 158Hk volvo, med denne store motoren får man skuffende 14-15 knop i marsjfart med ferielast, forbruk ca 25l/t. Skal fartsressursene i denne båten utnyttes bør man nok nærmere 200hk, disse finnes det svært få av brukt, og de som finnes er dyre. De aller fleste har 105 Volvo eller 124 Volvo (Fra fabrikk). Har en kamerat med 8100TC og 150 Ford, fungerer greit 12-14 i marsfart, selv greier jeg 11-12 med halvparten av motor! Ellers er Joda en super Båt med bra løsninger og mange køyer!

 

Fant forresten denne:http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=6188024&sid=4afpujQ2y137454&pos=20&tot=120

Redigert av ne26 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei har selv Nidelv 26 med 77 Yanmar, er storfornøyd. Disse finnes til rundt 300k.

Har hatt Joda 8100 i familien med 158Hk volvo, med denne store motoren får man skuffende 14-15 knop i marsjfart med ferielast, forbruk ca 25l/t. Skal fartsressursene i denne båten utnyttes bør man nok nærmere 200hk, disse finnes det svært få av brukt, og de som finnes er dyre. De aller fleste har 105 Volvo eller 124 Volvo (Fra fabrikk). Har en kamerat med 8100TC og 150 Ford, fungerer greit 12-14 i marsfart, selv greier jeg 11-12 med halvparten av motor! Ellers er Joda en super Båt med bra løsninger og mange køyer!

 

Fant forresten denne:http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=6188024&sid=4afpujQ2y137454&pos=20&tot=120

Skuffende 15 knop marsjfart med snekke?

 

Synes det må være veldig bra jeg på en snekke. Vil du ha mer bør du velge en annen båttype.

 

I tillegg til de som er nevnt er også Årø 28 en romslig og god båt. Fartepostensialet er imidertid maksimalt 12-13 knop marsjfart.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skuffende 15 knop marsjfart med snekke?

 

Synes det må være veldig bra jeg på en snekke. Vil du ha mer bør du velge en annen båttype.

 

I tillegg til de som er nevnt er også Årø 28 en romslig og god båt. Fartepostensialet er imidertid maksimalt 12-13 knop marsjfart.

Glem heller ikke Sanvik 28. Verdens største 28 fot snekke? Ingen racer det heller, men som Årø 28, mer båt for de som evner å kose seg underveis.
Link to post
Share on other sites

En Saga 27 skulle det jo være mulig å oppdrive til den prisen og det er jo en knall båt.

Absolutt en båt å tenke på ja! Ligger normalt mellom 180 og 300' alt etter utstyr og motor. Og en svært kurant båt som det er lett å få solgt igjen om det skulle bli et tema...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for tipsene

 

Er dessverre nok litt kresen av meg.... :cool:

 

Har en kamerat i Tønsberg som jobber på en marina. Han mente Joda er en av de beste, 8100 TC. men ikke lett å få tak i bra bruktpris, så jeg må være på vakt hele tiden.

 

Hvis det skulle vise seg å være vanskelig å holde fokus på de båtene jeg har på listen min, så vil jeg selvsagt vurdere andre typer.

 

Junern

Link to post
Share on other sites

Helt enig med kompisen din, jeg holdt selv på å kjøpe en slik båt! Var på test tur med den og det var en meget stødig og god båt med bra plassutnyttelse. Den jeg testet hadde 165 hk VP og det var en bra størrelse på denne båten.

 

Se også diverse tester av denne på ten både i Vi menn og båtmagasinet. Videre bør du sende en mail til Joda.no eller gå online dit, der ligger det brosjyrer på 850tc som den heter idag (testen i Vi menn er 270tc)

 

Joda er velvillige til å sende brosjyre materiell. Det er også folk her på båtplassen som har erfaring med denne båt typen!

 

:sailing:

 

Intruder

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...