ole_propell Startet 9.Februar.2022 Del på Facebook Startet 9.Februar.2022 (redigert) Hei. Her kommer et veldig konkret spørsmål som jeg håper noen har en kvalifisert mening om. Jeg holder på å montere en reimdrevet spylepumpe type Jabsco 50200 med magnetklutsj i båten. Pumpen er ganske stor og har 38mm slangestusser inn og ut. Jeg tenker å bruke 38mm slange fra bunnventil til pumpa, og fra pumpa til uttaket på dekk. På dekk vil jeg ha ca 7 meter spyleslange. Problemstillingen/spørsmålet er: Kan man gå ned på dimensjon på selve spyleslangen på dekk, f.eks til 25mm? 38mm slange er veldig stort og uhåndterlig. Redigert 9.Februar.2022 av ole_propell (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Februar.2022 Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 Ja. Det er OK. Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 9.Februar.2022 Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 Har selv en sjøvannspumpe i baugen med 22mm tilførselslange og 12mm spyleslange som kan kobles til 2 forskjellige uttak. Pumpen er trykkstyrt slik at den stanser når det ikke er åpnet for vann ut (spyling). Det ene uttaket er ca 11 meter fra pumpen og der er det brukt 15mm speedfit rør. Dette fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
ole_propell Svart 9.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 Takk for svar. Hvilken type slange bruker folk "inne" i båten, altså fra bunnventil til spylepumpe og fra pumpe til uttak på dekk? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 9.Februar.2022 Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 ole_propell skrev for 1 time siden: Takk for svar. Hvilken type slange bruker folk "inne" i båten, altså fra bunnventil til spylepumpe og fra pumpe til uttak på dekk? https://www.maritim.no/slange-stalarmert-pvc-metervare jeg bruker denne. Synes den er grei i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.