Jump to content

Bytte eller reparere gamle dieseltank.


Bjarne R

Recommended Posts

Dette kjemiske metallet er virkelig bra. Jeg her et håndtak på en høvel som fikk et virkelig ukringt brudd da høvelen ramlet fra høvelbenken med smørsiden ned. Klistret håndtaket sammen med kjemisk metall og filte det til. Har holdt i mange år. Personlig ville jeg ikke brukt det til rep av noe som inneholder septik eller brannfarlige/illeluktende væsker. Men det er meg. Offshore ble det hyppig brukt slike stoffer til å redde utslitte pumper, korroderte tetningsflater og i det hele tatt stort bruksområde. Så langt har ingenting eksplodert, men det har vært nære på. 

Link to post

Eureka takk for tipset, men bestemte meg egentlig tidlig for å bytte ut drivstofftanken, med ny plast tank. Den nye tanken er 110x40x40 cm, den gamle var 70b, 60h og 40d. Så den nye er lavere og lengre. Hvor bør den monteres, så langt ut mot skroget som mulig eller så nærme senter som mulig? Er ca 10/15 cm i forskjell. 

Redigert av Bjarne R (see edit history)
Link to post
Hulda skrev 51 minutter siden:

Da hadde jeg kjørt 45 grader, og latt slangen gå i en bue inn. Hulda har et par uproblematiske 45 gradere, men dia er 52 mm. Size matters i dette tilfellet, og høyt fall ned til bendene motvirker skumming.

Ja ønsker å få slangen så rett som mulig. Jeg har 50mm påfyllings slange, men på den nye tanken var 1 1/2"  ca 38mm. Og det synes jeg blir litt lite.. 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...