jerognal Startet 17.Februar.2022 Del på Facebook Startet 17.Februar.2022 Har såvidt begynt vårpussen. Monterte nyoppsydd kalesje og fikk ånden over meg til å begynne polering av båten. Båtvoksen var tom så hadde bare Biltema cromepolish i hyllen i garasjen. Ja får nå teste den da, tenkte eg. Jøsses! Dette var bra greier! På båten altså. Hekken var jo rimelig gul og har aldri fått den helt hvit igjen. Men dette funket! Hekken kritthvit igjen. Som NY! (Har både rubbet og polert før uten sånn effekt). Heretter blir det bare cromepolish på båten. Sitér dette innlegget Link to post
SV-Bav34 Svart 17.Februar.2022 Del på Facebook Svart 17.Februar.2022 Hei. Vil ikke anbefale å bruke dette for mye på båten. Chromepolish, autosol, metalpolish osv. inneholder MYE slipemiddel. Ville heller tatt en runde på det gule, eventuelt bruke syre, også bruke rubbing-polish-voks videre. Om du tar en skikkelig runde på den i år. 3 steg så slipper du å gå så grundig til verks neste gang. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
jerognal Svart 17.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2022 Blir heller en skikkelig runde med cromepolish i år så vanlig polish påfølgende år..... Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.Februar.2022 Del på Facebook Svart 17.Februar.2022 De rubbinger jeg har brukt fjerner gulstripen på hekk/ved vannlinjen ganske greit. Det er da brukt oscillernde maskin med 21mm utkast. F.eks menzerna 400, biltema scratch remover, turtle i en eller annen variant. Jeg har også såvidt prøvd autosol chromepolish, men synest det var for grovt. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Februar.2022 Del på Facebook Svart 18.Februar.2022 (redigert) Ellers er det jo mer vanlig å bruke syre på gulnet gelcoat i baugen og ved vannlinjen. Veldig lettvint, ikke forsyner det deg av gelcoaten heller. Om du velger Chrome Polish/Autosol så husk å vokse etterpå. Redigert 18.Februar.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 18.Februar.2022 Del på Facebook Svart 18.Februar.2022 (redigert) Lazyjack skrev 51 minutter siden: Ellers er det jo mer vanlig å bruke syre på gulnet gelcoat i baugen og ved vannlinje Helt enig. Enkelt og greit... Spray på, vente noen minutter og spyl med slangen. Ferdig, ferdig. Hadde bare alt det andre vært så lettvint med båtlivet du.... Redigert 18.Februar.2022 av Martine29 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.