Jump to content

Hvor finne motornummer Omc King Cobra?


unknownuser

Recommended Posts

Hei på min 5,7l omc cobra, står motor nummeret klistret på termostathuset i framkant av blokka, dette er OMC eget serie nr,

 

eller stod, for jeg byttet motor og monterte ferskvanns kjøling og da måtte jeg bytte termostat huset.

 

så hvis din har ettermontert ferskvanns kjøling så er nok det nr borte :rolleyes:

 

hilsen en som venter på "ny" Bayliner :cool:

 

jdahl :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg trengte ikke se på motoren i det hele tatt ! Mitt motor nr fant jeg på den lappen som heter "Owner Registration" Liten blå og hvit lapp som jeg fikk med båten. I mitt tilfelle et 7 sifret tall uten bokstaver.

Jeg har en OMC COBRA 5,8 og der står nr på siden av olje dekselet (topplokk til kamaksel) på siden nedenfor oljefåfyllingen. Det skal ifl instruksjonsboka skal mottornr også vere det samme som står på hekkagregatet under bak powertrim sylinderen. Hadde jeg hatt en scanner kunne jeg lagt ut bilde, men den gang ei.

 

 

 

 

mvh

Lykkelig bayliner eier :flag:

Link to post
Share on other sites

Tidligere hadde jeg OMC 5,0L i båten, tenkte ikke så mye over hvor de forkjellige serienr. stod siden disse fantes i salgslitteraturen.

 

Nå har jeg en 96` Mercruiser 5,7L og på disse motorene sitter serienr. på en liten brikke ved starteren,

så jeg tror ikke det er tilfelle at "flesteparten" av US motorer ikke har serienr.

 

Om det er er marinisert bilmotor eller byttet blokk er det kanskje værre.

 

"Blue Sky

Link to post
Share on other sites

OMC bruker både Ford og Chevrolet motorer. Alle disse motorene har motornummer. Dersom du har en Chevroletmotor sitter nummeret stemplet inn i blokka på styrbord side på en "kloss" der vannpumpa er festet på framsiden av motorblokka. På denne klossen er motornummeret stanset inn. Jeg måtte først skrape av all maling, og deretter pusse med fint sandpapir for å se at det var noe motornummer på min motor. Denne "klossen blir bak kjøleslangene så det kan være vanskelig å komme til. Dersom du har ferskvannskjøling er den enda vanskeligere å komme til.

 

Dersom du har en Ford motor er jeg ikke sikker hvor du finner dette nummeret. :sad:

 

Da jeg sendte registreringspapirene på min båt oppga jeg først feil nummer. Fant ett nummer som var støpt i motorblokka, men fikk beskjed av RSSR at dette var serienummeret. De vet nok hvordan ditt motornummer skal se ut så det er nok best å finne riktig nummer.

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Kan dette være tilfelle???

Hvordan skal jeg da få oppgitt noe motornummer til RSSR da?

 

mvh

harBayliner

 

edit tyrrkleifer

Tja, det er der en smule kreativitet kommer inn. Som du ser over er motornummeret alt fra klistrelapper som er levert med motorene til skikkelige greier som er stanset inn. Hulda har rett og slett ikke noe nummer. Jeg fikk uansett reg. båten den gangen tollvesenet drev registeret.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...