unknownuser Startet 17.November.2005 Del på Facebook Startet 17.November.2005 IFBM med registreringen ber RSSR om motornummeret... Jeg finner kun D00E-8425-C som sikkert er et modell nr Hvor er dette nummeret? -kanskje noen kunne lagt ut et bilde med pil på så jeg slipper å fryse meg i hjel mens jeg leter etter nummeret mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 (redigert) Tja, hvis de hadde spurt etter motornummeret til Huldas 6,2L General Motors, hadde jeg gitt dem et vilkårlig støpenummer. Flesteparten av US motorer har ikke serienummer. Og da må vi være kreative og tilpasningsdyktige overfor et rigid regelverk. Redigert 17.November.2005 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jdahl Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 Hei på min 5,7l omc cobra, står motor nummeret klistret på termostathuset i framkant av blokka, dette er OMC eget serie nr, eller stod, for jeg byttet motor og monterte ferskvanns kjøling og da måtte jeg bytte termostat huset. så hvis din har ettermontert ferskvanns kjøling så er nok det nr borte hilsen en som venter på "ny" Bayliner jdahl Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 Jeg trengte ikke se på motoren i det hele tatt ! Mitt motor nr fant jeg på den lappen som heter "Owner Registration" Liten blå og hvit lapp som jeg fikk med båten. I mitt tilfelle et 7 sifret tall uten bokstaver. Jeg har en OMC COBRA 5,8 og der står nr på siden av olje dekselet (topplokk til kamaksel) på siden nedenfor oljefåfyllingen. Det skal ifl instruksjonsboka skal mottornr også vere det samme som står på hekkagregatet under bak powertrim sylinderen. Hadde jeg hatt en scanner kunne jeg lagt ut bilde, men den gang ei. mvh Lykkelig bayliner eier Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 18.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2005 (redigert) Flesteparten av US motorer har ikke serienummer.Kan dette være tilfelle???Hvordan skal jeg da få oppgitt noe motornummer til RSSR da? mvh harBayliner edit tyrrkleifer Redigert 18.November.2005 av harBayliner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue Sky Svart 18.November.2005 Del på Facebook Svart 18.November.2005 Tidligere hadde jeg OMC 5,0L i båten, tenkte ikke så mye over hvor de forkjellige serienr. stod siden disse fantes i salgslitteraturen. Nå har jeg en 96` Mercruiser 5,7L og på disse motorene sitter serienr. på en liten brikke ved starteren, så jeg tror ikke det er tilfelle at "flesteparten" av US motorer ikke har serienr. Om det er er marinisert bilmotor eller byttet blokk er det kanskje værre. "Blue Sky Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 18.November.2005 Del på Facebook Svart 18.November.2005 (redigert) OMC bruker både Ford og Chevrolet motorer. Alle disse motorene har motornummer. Dersom du har en Chevroletmotor sitter nummeret stemplet inn i blokka på styrbord side på en "kloss" der vannpumpa er festet på framsiden av motorblokka. På denne klossen er motornummeret stanset inn. Jeg måtte først skrape av all maling, og deretter pusse med fint sandpapir for å se at det var noe motornummer på min motor. Denne "klossen blir bak kjøleslangene så det kan være vanskelig å komme til. Dersom du har ferskvannskjøling er den enda vanskeligere å komme til. Dersom du har en Ford motor er jeg ikke sikker hvor du finner dette nummeret. Da jeg sendte registreringspapirene på min båt oppga jeg først feil nummer. Fant ett nummer som var støpt i motorblokka, men fikk beskjed av RSSR at dette var serienummeret. De vet nok hvordan ditt motornummer skal se ut så det er nok best å finne riktig nummer. Redigert 18.November.2005 av Østlendingen (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Hulda Svart 18.November.2005 Del på Facebook Svart 18.November.2005 Kan dette være tilfelle??? Hvordan skal jeg da få oppgitt noe motornummer til RSSR da? mvh harBayliner edit tyrrkleifer Tja, det er der en smule kreativitet kommer inn. Som du ser over er motornummeret alt fra klistrelapper som er levert med motorene til skikkelige greier som er stanset inn. Hulda har rett og slett ikke noe nummer. Jeg fikk uansett reg. båten den gangen tollvesenet drev registeret. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 18.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2005 OMC bruker både Ford og Chevrolet motorer. Dersom du har en Ford motor er jeg ikke sikker hvor du finner dette nummeret. ...er nok en Ford-blokk, ja.... Noen som har peil på disse "Forbedres Og Repareres Daglig"-motorene? mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 18.November.2005 Del på Facebook Svart 18.November.2005 OMC forhandler Vikerkilen motor/marina 69328471 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Wandalen Svart 18.November.2005 Del på Facebook Svart 18.November.2005 Kan dette hjelpe deg da?? Scanneren er ødelagt så jeg måtte ta bilder med digital kamera, så kavaliteten er litt bob bob. Har forstått det slik ut fra boka at motor nr og drev nr skal vere det samme nr! Altså NR 23 og 24 Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 18.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2005 Kan dette hjelpe deg da??Ja, dette ser bra ut... -skal driste meg bort i morgen og se på nr 23 på bildet... ikke helt samme motor, men verdt å prøve. *takker* mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.