El barco de Sol Startet 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2022 Vi har et ønske om å besøke Risholmen ved Hankø. Formålet er å se Rohodendron(?) i blomst mai/juni. Ankomst med egen båt. Er det noen båtfolk som vet hvor man kan gå iland på lovlig vis? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 (redigert) Telefonnummeret må nok oppgraderes..... Redigert 20.Februar.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 20.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 Lazyjack skrev 1 minutt siden: Men hvordan komme i land? Må vel kontakte noen først? Telefonnummer på plakaten er vel forhistorisk? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 Lykken1 skrev 1 time siden: Er det noen båtfolk som vet hvor man kan gå iland på lovlig vis? Ja,hvor du måtte ønske. Selv om øya er privat eiendom har Astrupt familien som eier ønsket båtfolket hjertelig velkommen i 70 år. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 (redigert) Worry II skrev 30 minutter siden: Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle. Hele øya er åpen for alle men respekter privat livets fred rundt de få(3-4) hyttene som ligger på øya. Man trenger ikke innbydelse på glanset papir for å lukta på blommane https://www.dagbladet.no/nyheter/kongevenn-med-apen-strandlinje/65905491 Sitat - Båtfolket er et kultivert folkeslag. Vi har selv stor glede av å vise øya til alle og enhver, sier oppsynsmann Øivind Grønli. Redigert 20.Februar.2022 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 Worry II skrev 48 minutter siden: Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle. Snakker du da om brygga som ligger nærmest mot Hankø, eller brygga i selve sundet, nærmere Smauet? Jeg har nesten aldri sett at det ligger båter ved brygga mot Hankø. Derimot ligger det ofte båter med baugen inn mot land mellom disse bryggene, syd for skiltet der. Husker ikke om det er skilt for kabel, eller om det står 5 knop på skiltet.. I tillegg er det fint å gå inn i bukta på nordvestsiden. Og også en del ligger inn til fjellet på sydsiden. Det er i grunn en del muligheter å ligge til holmen, etter som hvilken vindretning det er. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 (redigert) Lykken1 skrev for 3 timer siden: Er det noen båtfolk som vet hvor man kan gå iland på lovlig vis? Vi har vært der 3-4 ganger. Vi har ligget i bukta på vestsiden (mot fjellet i nord) og på nord-vest siden (Nedenfor tennisbanen). Jeg ser også at det er mange som ligger longside på østsiden flere steder. Worry II skrev for 1 time siden: Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle. Hva?? Hvor? Er den ny? Jeg kjenner ikke til den! Hvor er den? Redigert 20.Februar.2022 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilbaaten Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 (redigert) Et besøk på Risholmen er absolutt å anbefale!! Blomstringen der er helt fantastisk, men parkene der er absolutt en opplevelse også utenfor blomstringssesongen. Jeg har ikke sett noen brygge som er åpen for allmennheten, men det er flere longsideplasser på østsiden. Her er det også dybde nok for seilbåter. I bukta på nordvest-siden pleier det å ligge mange motorbåter. https://www.seilbaaten.com/2015/06/Risholmen.html Redigert 20.Februar.2022 av seilbaaten (see edit history) Sitér dette innlegget www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
sailorboy Svart 20.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2022 Her er to gode steder å fortøye på Risholmen. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 21.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2022 FANTASTISK at dere deler opplysninger som dette! Takk ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2022 (redigert) Her er brygga jeg mente (rødt), ligger på dregg, ikke longside. En del hekkbølger her, så overnatter ikke: Redigert 21.Februar.2022 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 21.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2022 Kona har snakket om å komme seg en tur hit for å se på "blommorna", så da blir det kanskje en tur i år hvis vi kan legge til på "Worry-brygga". Er disse Rhododendrone allestedsnærværende, eller er det en spesiell plass de gror? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kallethekid Svart 21.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2022 Honduras skrev 12 minutter siden: Kona har snakket om å komme seg en tur hit for å se på "blommorna", så da blir det kanskje en tur i år hvis vi kan legge til på "Worry-brygga". Er disse Rhododendrone allestedsnærværende, eller er det en spesiell plass de gror? De er plantet i "små parker". Det går en sti rundt øya og det er enkelt å finne frem. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 21.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2022 Worry II skrev for 4 timer siden: Her er brygga jeg mente (rødt), ligger på dregg, ikke longside. Å den? Jeg trodde den tilhørte nærmeste hytte. I følge kartet går det en sti rett opp til en hytte. Worry II skrev for 23 timer siden: Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle. (Min utheving) Den høres ny ut. Den du viser til lå der i 1955, utvidet før 1997 Her ser vi noen som bruker den plassen jeg har brukt et par ganger og "Worry-brygga": Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2022 Jeg har nettopp anerkjent den brygga, så tenker gå inn militært. Er bare redd for økonomiske sanksjoner.. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2022 Så lenge du kommer bare for å opprettholde freden på østsiden, går det sikkert helt fint.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Worry II Svart 22.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2022 Med ny AGM-pakke blir det for det meste hybrid krigføring i og med at vestsiden av øya er åpen for allmennheten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.