Jump to content

Risholmen ved Hankø

El barco de Sol

Recommended Posts

Worry II skrev 30 minutter siden:

Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle.

Hele øya er åpen for alle men respekter privat livets fred rundt de få(3-4) hyttene som ligger på øya.
Man trenger ikke innbydelse på glanset papir for å lukta på blommane

https://www.dagbladet.no/nyheter/kongevenn-med-apen-strandlinje/65905491

Sitat - Båtfolket er et kultivert folkeslag. Vi har selv stor glede av å vise øya til alle og enhver, sier oppsynsmann Øivind Grønli.

Redigert av pipe (see edit history)
Worry II skrev 48 minutter siden:

Det er laget gjestebrygge på østsiden, inn mot Hanøksundet, som meg bekjent er åpen for alle.

Snakker du da om brygga som ligger nærmest mot Hankø, eller brygga i selve sundet, nærmere Smauet? Jeg har nesten aldri sett at det ligger båter ved brygga mot Hankø. Derimot ligger det ofte båter med baugen inn mot land mellom disse bryggene, syd for skiltet der. Husker ikke om det er skilt for kabel, eller om det står 5 knop på skiltet.. I tillegg er det fint å gå inn i bukta på nordvestsiden. Og også en del ligger inn til fjellet på sydsiden. Det er i grunn en del muligheter å ligge til holmen, etter som hvilken vindretning det er.

Lykken1 skrev for 3 timer siden:

Er det noen båtfolk som vet hvor man kan gå iland på lovlig vis?

Vi har vært der 3-4 ganger. Vi har ligget i bukta på vestsiden (mot fjellet i nord) og på nord-vest siden (Nedenfor tennisbanen). Jeg ser også at det er mange som ligger longside på østsiden flere steder.

Worry II skrev for 1 time siden:

Hva?? Hvor? Er den ny? Jeg kjenner ikke til den! Hvor er den?

Redigert av Gerhard (see edit history)

Et besøk på Risholmen er absolutt å anbefale!!

Blomstringen der er helt fantastisk, men parkene der er absolutt en opplevelse også utenfor blomstringssesongen. 
Jeg har ikke sett noen brygge som er åpen for allmennheten, men det er flere longsideplasser på østsiden. Her er det også dybde nok for seilbåter. I bukta på nordvest-siden pleier det å ligge mange motorbåter.

https://www.seilbaaten.com/2015/06/Risholmen.html

Redigert av seilbaaten (see edit history)
Honduras skrev 12 minutter siden:

Kona har snakket om å komme seg en tur hit for å se på "blommorna", så da blir det kanskje en tur i år hvis vi kan legge til på "Worry-brygga". Er disse Rhododendrone allestedsnærværende, eller er det en spesiell plass de gror?

De er plantet i "små parker". Det går en sti rundt øya og det er enkelt å finne frem.

Worry II skrev for 4 timer siden:

Her er brygga jeg mente (rødt), ligger på dregg, ikke longside.

Å den? Jeg trodde den tilhørte nærmeste hytte. I følge kartet går det en sti rett opp til en hytte.

Worry II skrev for 23 timer siden:

(Min utheving) Den høres ny ut. Den du viser til lå der i 1955, utvidet før 1997

Her ser vi noen som bruker den plassen jeg har brukt et par ganger og "Worry-brygga":

bilde.png.e615e7ccd7756facaa99ed6b773f6313.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...