dieselfan Svart 4.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2022 Takk, det var en god forklaring Når du skal ta inn 70mm høyde på styrearmen (som sitter på motoren) så kan du tjene halvparten på å flytte styrestaget (som går mellom styresylinder og motor) ved å feste styrestaget oppå styrearmen, istedet for under, som den sitter i dag.. men det har du vel tenkt på allerede. Det virker gjennomtenkt detta her Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 4.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2022 Bra, takk! Jeg var redd jeg hadde forklart like kronglete som vanlig... Og ja, det å snu armen er en del av det. Alt i alt tror jeg (vel, håper...) at det skal fungere helt perfekt, så jeg får full utnyttelse av motorheisen. og så håper jeg at jeg ikke trenger å gjøre noe større inngrep i den motoren på noen år. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 24.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 (redigert) Sånn ble det. Det har vært litt for mye jobbing til at det har gått fort. Jeg MÅ pensjonere meg snart, så jeg får tid til å gjøre fornuftige ting! Men det er dessverre seks år igjen til jeg fyller 62... Dette er den som var ødelagt, ferdig innsmurt med Loctite og klar for pinneskruen: Her er tre av pinneskruene på plass: Og her er den ferdige braketten påmontert (det tok en del timer, for jeg måtte gjøre den om igjen to ganger fordi diverse ting som jeg ikke hadde forutsett, støtte på hverandre). De to ytterste, nederste skruene på hver side er pinneskruene. Sett fra siden: Og ovenfra. Den ekstra armen som går fra det forlengede festet til styrearmen er for å løfte kablene 5 mm, så de ikke belaster styrebraketten når jeg har fullt rattutslag for å svinge skarpt mot høyre. Jeg var ute og testet det i dag, og det ser ut til at det funker perfekt. Styringen har mindre utslag enn motoren kan tåle, men jeg orker ikke å montere lengre styrearm. Da må jeg jo flytte styresylinderen lenger mot siden for at det skal bli omtrent samme utslag begge veier. Og motorheisen funker også ypperlig, motoren kom ikke helt opp av vannet før jeg monterte den, så det ble mye groe på den. Sånn ser det ut nå: Så det er minst 20 centimeter å gå på. I tillegg kommer motoren rundt 7 cm lenger ned enn før, så jeg kan tilte opp mer og kjøre fortere i bølger. Redigert 24.Mars.2022 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Ser ut som du burde være rimelig fornøyd med flott jobb Veldig positivt med en "slik gikk det" (dessverre ikke alle som prioriterer det) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 24.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Takk for det! Jeg er godt fornøyd, må bare få finpusset et par ting som sitter litt vrient til. Men da må jeg foreta en arkeologisk utgravning i boden og finne Dremelen min... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.