Jump to content

Suzuki DF 140 - brukket skrue på festet til styrepumpa - hva borer jeg den ut med?

Mastiff

Recommended Posts

Takk, det var en god forklaring :thumbsup:

Når du skal ta inn 70mm høyde på styrearmen (som sitter på motoren) så kan du tjene halvparten på å flytte styrestaget (som går mellom styresylinder og motor) ved å feste styrestaget oppå styrearmen, istedet for under, som den sitter i dag.. men det har du vel tenkt på allerede.

Det virker gjennomtenkt detta her :wink:

Bra, takk! Jeg var redd jeg hadde forklart like kronglete som vanlig... :giggle: Og ja, det å snu armen er en del av det. Alt i alt tror jeg (vel, håper...) at det skal fungere helt perfekt, så jeg får full utnyttelse av motorheisen. og så håper jeg at jeg ikke trenger å gjøre noe større inngrep i den motoren på noen år.

• 3 uker senere...

Sånn ble det. Det har vært litt for mye jobbing til at det har gått fort. Jeg MÅ pensjonere meg snart, så jeg får tid til å gjøre fornuftige ting! Men det er dessverre seks år igjen til jeg fyller 62... Dette er den som var ødelagt, ferdig innsmurt med Loctite og klar for pinneskruen:

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Her er tre av pinneskruene på plass:

Og her er den ferdige braketten påmontert (det tok en del timer, for jeg måtte gjøre den om igjen to ganger fordi diverse ting som jeg ikke hadde forutsett, støtte på hverandre). De to ytterste, nederste skruene på hver side er pinneskruene.

Sett fra siden:

Og ovenfra. Den ekstra armen som går fra det forlengede festet til styrearmen er for å løfte kablene 5 mm, så de ikke belaster styrebraketten når jeg har fullt rattutslag for å svinge skarpt mot høyre. Jeg var ute og testet det i dag, og det ser  ut til at det funker perfekt. Styringen har mindre utslag enn motoren kan tåle, men jeg orker ikke å montere lengre styrearm. Da må jeg jo flytte styresylinderen lenger mot siden for at det skal bli omtrent samme utslag begge veier.

bilde.png.445fd4a714212a474768cb4b01077d60.png

Og motorheisen funker også ypperlig, motoren kom ikke helt opp av vannet før jeg monterte den, så det ble mye groe på den.  Sånn ser det ut nå:

bilde.png.8efab32bdcc984d7b9c3a11a50c17edb.png

Så det er minst 20 centimeter å gå på. I tillegg kommer motoren rundt 7 cm lenger ned enn før, så jeg kan tilte opp mer og kjøre fortere i bølger.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...