Jump to content

Sabb 10 hk som stresse!!!!


kenneth1

Recommended Posts

Var ute i dag med min lille sjark å opplevde at Sabb´en økte turtallet for en kortere periode!!

Den slurer ikke på koblinga for båten skjøt fart den også, tyder dette på at den er moden for en

liten stempelsjau??? eller kan det være enkle justeringer??...

 

Hadde jo selvfølgelig sansen for den ekstra farten :yesnod:

 

Mvh Kenneth

Link to post
Share on other sites

Det kan også være regulatoren som har satt seg litt og trenger en rengjøring. Simpelthen åpne regulatorluka, vaske alle delene i diesel og se at alt beveger seg lett og ledig.

 

Ellers så høres det ikke helt usannsynlig ut at den har fått litt olje inn på en eller annnen måte. Men hvis det er dette som skjer, så bør du i alle fall ha et merkbart oljeforbruk...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

....... at Sabb´en økte turtallet for en kortere periode!!

 

......... båten skjøt fart den også,

Hei kenneth1!

 

Har du "kommet borti turbo-knappen" kanskje? :lol: Neida - bare spøker, fordi jeg stadig leter etter turbo-knappen på min egen 10-hk Sabb.......... :wink:

 

Går Sabben bra ellers? Stødig turtall, ikke noe variasjon? Lettstartet? Ikke spesiellt mye røyk av noe slag? Bruker'n mye olje?

 

Første tanken går selvfølgelig til selve regulatoren. Men da bør nok turtallet variere en god del, mener jeg. Både opp og ned.

 

Eneste gang jeg opplevde noe tilsvarende var etter en Red-Ex-behandling i sylinderet. (Red-Ex løser koks opp på stempelringene) Noe av stoffet seg ned i veihuset, hvor det gasset seg og ble sugd inn med forbrenningsluften - Sabb'en tok helt av!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Noe tung å starte, uten tennsigarett men da starter den på første forsøk.(starter lettere på sommertemp.)

Den er helt stødig på turtall, forutenom i dag da!!

Har ikke merket no oljeforbruk..

 

Skal ta meg en tur ombord å sjekke regulatoren...

 

Det eneste, når jeg no tenker meg om.. vest æ prøve å ruse den opp uten no motstant så kan den fuske litt, no ha æ no ikkje tort å ruse så mye.. Men kan virke som den ikke vil opp i turtall....

 

Overtok båten i sommer å vet at den har vært under vann... Kan være no der...

 

Nei blir nok litt kaffe drikking ombord fremover...

 

Takker for svar sålangt.

 

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...